Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Per milijoną eurų kainavusi sistema imigrantams – neveikia, darbai – nekokybiški

Per milijoną eurų kainavusi į Lietuvą atvykstantiems užsieniečiams skirta sistema MIGRIS neveikia. Migracijos departamentas kaltina jos kūrėjus nekokybišku darbu ir tikisi, kad sistema galbūt bus paleista rudenį.
Eilės prie Migracijos departamento
Eilės prie Migracijos departamento / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Jau anksčiau skelbta, kad nuo šių metų liepos 1 d. prašymai dėl leidimo gyventi Lietuvoje ir kiti privalomi dokumentai bus teikiami tik elektroniniu būdu, prisijungus prie Lietuvos migracijos informacinės sistemos (MIGRIS) portalo.

15min anksčiau rašė apie tai, kaip užsieniečiai priversti žiemą šalti naktimis šalia Migracijos departamento durų vien dėl to, kad pateiktų dokumentus. Kilus skandalui, nuspręsta paslaugas teikti MIGRIS, bet bėdų kilo ir čia – sistema neveikia, nes jos gamintojai sukūrė nekokybišką produktą.

Žadėjo naudą visiems

„MIGRIS perkels migracijos procesų valdymą į naują lygmenį ir jį pakeis neatpažįstamai. Iš to naudą gaus visi: užsieniečiai, privatus ir viešasis sektorius“, – praėjusių metų pabaigoje, pasirašydama sutartį, džiūgavo Migracijos departamento vadovė Evelina Gudzinskaitė.

Sistemą už 1,3 mln. eurų diegė bendrovė „Asseco Lietuva“, o su jos vadovu Albertu Šermoku ir pasirašyta sutartis.

Sutarties pasirašymas dėl MIGRIS
Sutarties pasirašymas dėl MIGRIS

Nauja kompiuterinė sistema turėjo skaitmenizuoti paslaugas užsieniečiams iš trečiųjų šalių. Žadėta, kad MIGRIS startuos birželį, po to nukelta į liepos pradžią, o dabar teigiama, kad startas – galbūt rudenį.

Atsidarius puslapį, jame teigiama, kad sistema vis dar neveikia, o lankytojus pasitinka tas pats užrašas: „Atsiprašome, dėl diegėjo užtrukusių platformos kūrimo ir diegimo darbų, nauja Lietuvos migracijos informacinė sistema (MIGRIS) gyventojams bus prieinama vėliau.“

Informacija apie MIGRIS
Informacija apie MIGRIS

Sako, kad sukūrė nekokybiškai

Migracijos departamento vadovė žodžių į vatą nevynioja – MIGRIS neįdiegta, nes sistema sukurta nekokybiškai.

„MIGRIS diegėjai laiku neįvykdė savo įsipareigojimų ir nesukūrė kokybiško produkto, kurį galėtume pristatyti visuomenei. Todėl Migracijos departamentas nusprendė nukelti pirmojo MIGRIS prieaugio paleidimą į rudenį“, – 15min teigė ji.

Pasak jos, norima, kad klientai gautų kokybiškas elektronines paslaugas, t.y. galimybę elektroniniu būdu pateikti prašymą išduoti leidimą gyventi ar ES piliečio pažymėjimą. O „Asseco Lietuva“ sukurta sistema esą to padaryti negali.

15min žiniomis, bendrovė priversta mokėti delspinigius už vėlavimą.

Siūlo ateiti ne 3, o 2 kartus

Nors leidimai išduodami senuoju būdu, kai kurie verslininkai piktinasi, kad žadėtas paslaugų skaitmenizavimas taip ir liko tik pažadais.

Vilnietis (pavardė redakcijai žinoma) 15min pasakojo norėjęs per sistemą užregistruoti asmenis leidimui gauti, tačiau nepavyko.

Jis stebėjosi, kad naują sistemą iškilmingai pristatęs Migracijos departamentas dabar niekaip nesugeba priversti kūrėjo baigti darbus.

Vyras bandė skambinti į Migracijos departamentą, tačiau dažniausiai niekas neatsiliepia. „Arba sako – paskambink vėliau, nes nežinome, kada sistema pradės veikti. Rašiau elektroniniu paštu – niekas neatrašo“, – skundėsi jis.

Migracijos departamento vadovė sako, kad nors MIGRIS ir neveikia, leidimų gyventi procedūra jau yra paprastesnė: užsienietis į Migracijos departamentą turės ateiti tik 2 kartus, o ne 3 kartus, kaip buvo iki liepos 1 dienos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?