Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Milijonus žmonių įdarbinantis turizmo sektorius sudaro 10 proc. pasaulio BVP

Teroristų išpuoliai ir epidemijos kaskart suduoda skaudų smūgį turizmo sektoriui, tačiau jis paprastai greitai atsigauna ir šiuo metu turi šimtus milijonų darbuotojų bei sudaro dešimtadalį pasaulio bendrojo vidaus produkto (BVP).
Atostogaujanti pora
Atostogaujanti pora / „Tez Tour“ nuotr.
Temos: 1 Turizmas

Pernai pasaulio turizmo sektorius padidėjo 4,4 proc. ir į užsienį bent kartą keliavo beveik 1,2 mlrd. žmonių.

Pirmoje vietoje tarp turistų lankomiausių regionų pernai liko Europa (įskaitant Rusiją), sulaukusi 609 mln. turistų. Antroje vietoje buvo Azijos ir Ramiojo vandenyno regionas, kuriame apsilankę 277 mln. turistų, o trečioje vietoje – Šiaurės ir Lotynų Amerika, pritraukusi 190 mln. svečių iš užsienio. Tačiau Šiaurės Afrikoje turistų skaičius pernai sumažėjo 8 proc., rodo Jungtinių Tautų Pasaulio turizmo organizacijos (PTO) duomenys.

Tarptautinio turizmo pajamos iš apgyvendinimo paslaugų, maisto, transporto ir pirkinių pašoko nuo 900 mlrd. JAV dolerių 2010 metais iki 1,5 trln. JAV dolerių 2014 metais. Daugiausia išleido kinai, antroje vietoje buvo amerikiečiai.

PTO duomenimis, turizmui tenka 10 proc. pasaulio BVP ir viena iš 11 darbo vietų.

2015 metais išvykstamasis turizmas sparčiausiai augo Kinijoje, JAV ir Didžiojoje Britanijoje, tuo tarpu rusai ir brazilai dėl ekonominės krizės šiose šalyse keliavo mažiau.

Besivystančioms rinkoms tenkanti tarptautinio turizmo dalis, 1980 metais siekusi 30 proc., iki 2014 metų padidėjo iki 45 proc., o iki 2030 metų turėtų išaugti iki 57 proc., prognozuoja PTO.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?