Mobiliojo telefono transformacija

Tarptautinės naujienų agentūros „United Press International“ (UPI) atliktas tyrimas atskleidė, kad išmaniųjų telefonų savininkų įpročiai pastebimai kinta. Pagrindinė funkcija, dėl kurios telefono aparatas kadaise buvo išrastas, šiandien jau prarado savo populiarumą.
Moteris naršo išmaniajame telefone
Moteris naršo išmaniajame telefone / Vida Press nuotr.

Specialistai neabejoja, kad telefono suteikiamų galimybių spektras ateityje

tik plėsis, keisdamas ir kasdienius mūsų įpročius. Greičiausiai ir neišvengiamai permainos turėtų įvykti mokėjimų ir finansinių operacijų vykdymo srityse – galbūt visai netrukus telefonas atstos įprastinę banko kortelę, ir, tikėtina, net visą piniginę.

Remiantis UPI paskelbtais duomenimis, dažniausiai mobiliųjų telefonų savininkai savo įrenginius naudoja tekstinių žinučių siuntimui ir gavimui, elektroninio pašto tikrinimui, naršymui internete. Įdomu tai, kad net žadintuvo funkcija telefone naudojamasi dažniau nei skambinama draugams ar artimiesiems. Tarp kitų populiariausių funkcijų rikiuojasi elektroninių laiškų siuntimas, laiko tikrinimas, kalkuliatorius ir feisbuko paskyros tikrinimas.

Apie tai, kad mobilieji telefonai šiandien tolsta nuo savo prigimties, kalba ir elektroninės komunikacijos, technologijų ir rinkodaros ekspertas Džiugas Paršonis. „Atsiradęs kompiuteris pakeitė ne tik rašymo mašinėlę. Ir telefonas jau tapo universaliu įrenginiu, galinčiu atlikti nemažai kompiuterio funkcijų. Išmaniųjų telefonų galimybių sukelti pokyčiai puikiai pastebimi“, – sako pašnekovas.

„Dalykų, kuriuos telefonas pakeitė labai greitai, yra nemažai ir jų vis daugės“, – neabejoja pašnekovas. Dž.Paršonis išskiria tris svarbiausias sritis, kuriose mūsų aptariami pokyčiai yra arba netolimoje ateityje bus pastebimi labiausiai.

Vis labiau įsigalint socialiniams tinklams, pingant mobiliųjų duomenų perdavimui, ryškiai kinta bendravimo formos ir priemonės. „Pasikeitė paties socialinio kontakto suvokimas, o telefonas tapo bendravimo pagalbininku platesne prasme. Bendraujama ne tik balsu, bet daugiau tekstu, nuotraukomis, emocijos dažniau perduodamos grafiškai, įvairiomis ikonomis“, – pokyčius paaiškina Dž.Paršonis.

Jo nuomone, faktiškai įvykusios permainos jau matomos ir mobiliųjų pramogų srityje – telefonas pakeitė didžiąją dalį anksčiau populiarių žaidimams skirtų įrenginių. „Visos anksčiau populiarios mobilios pramogų priemonės, tokios kaip „Game Boy“, nešiojami „PlayStation“, šiandien jau nugrimzdo į praeitį arba tiesiog numirė“, – sako technologijų ekspertas.

„Login“ nuotr./Interneto bei rinkodaros specialistas, žurnalistas, tinklaraštininkas Džiugas Paršonis.
„Login“ nuotr./Interneto bei rinkodaros specialistas, žurnalistas, tinklaraštininkas Džiugas Paršonis.

Tiesa, didžiausias lūžis, kaip prognozuoja kalbintas technologijų žinovas, į pagalbą pasitelkiant telefoną, kaip visavertę priemonę mūsų laukia finansinių paslaugų ir mokėjimų srityje. Didelę pažangą padariusiomis valstybėmis pašnekovas įvardija Jungtines Amerikos Valstijas ir Japoniją, o kalbėdamas apie Lietuvos situaciją įvardija kliuvinius, kurie trukdo sparčiau judėti į priekį.

„Mokėjimai, įvairūs atsiskaitymai telefonu,– tai dalykas, kuris dar nėra visiškai realizuotas, bet sparčiai juda į priekį. Telefono vaidmuo šioje vietoje neabejotinai turėtų stiprėti – kitos funkcijos nebus nustumtos į šoną, bet atsiskaitymų ir mokėjimų funkcija turėtų sėkmingai įsitaisyti šalia. Dabartinis variantas su bankomatais, kortelių braukymais skaitytuvuose, PIN kodų įvedinėjimas akivaizdžiai yra tarpinis ir jau dabar yra atgyvena, bet dėl infrastruktūros dalykų, teisinio reguliavimo pokyčiai šioje srityje nėra tokie greiti kaip tikimės. Tai artimiausias ir, ko gero, didelei vartotojų daliai reikšmingiausias aspektas“, – aiškina Dž.Paršonis.

Įvyko lūžis

Tolimesnį mobiliųjų mokėjimų populiarumo augimą prognozuoja ir „Swedbank“. Banko duomenimis, jau pernai buvo fiksuotas lūžis – išmaniąja banko programėle pinigai jau pervedami dažniau nei banko padaliniuose. Per praėjusius metus programėle atliekamų pinigų pervedimų skaičius išaugo 73 proc., spartus augimas fiksuojamas ir toliau.

Banko specialistai pataria, kad turint banko programėlę labai patogu akimirksniu sužinoti, kiek pinigų yra sąskaitoje – tam pakanka papurtyti išmanųjį telefoną ir sąskaitos likutis matomas ekrane. Ši funkcija išlieka populiariausia nepaisant sparčiai augančio mobiliųjų mokėjimų skaičiaus.

„Swedbank“ išmanioji programėlė taip pat leidžia greitai ir paprastai pervesti pinigų – pervedimai iki 30 eurų naudojantis greitųjų mokėjimų paslaugą „Siųsti“ programėlėje yra nemokami. Be to, juos atlikti galima nesuvedant prisijungimo kodų – vos keliais mygtuko paspaudimais. O norint gauti pervedimą iš draugo, pakanka jam nusiųsti žinutę su nuoroda, kurią paspaudus jūsų nurodyta suma bus pervesta.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Swedbank“ banko logotipas
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Swedbank“ banko logotipas

Populiariausios „Swedbank“ programėlės funkcijos:

1. „Greitasis likutis“: akimirksniu sužinokite sąskaitos likutį

2. „Siųsti“: nemokamai perveskite sumas iki 30 eurų be jokių kodų

3. „Gauti“: paprašykite draugo, kad pervestų pinigų

4. Kortelių valdymas: keiskite operacijų limitus, užblokuokite ir atblokuokite korteles

5. Žemėlapis: raskite artimiausią bankomatą ar banko padalinį

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis