„Tais atvejais, kai yra grėsmė, kad vartotojai reklaminio įrašo socialiniame tinkle „Facebook“ nesuprastų kaip reklamos, toks įrašas būtų pažymėtas žodžiu „Reklama“, – rašoma VVTA rašte.
Į tarnybą kreipėsi kaunietis Algirdas Niuniavas su prašymu išaiškinti, ar M.Šalčiūtė neskleidžia galimai paslėptos reklamos. Jis tarnybai išsiuntė 17 nuotraukų iš M.Šalčiūtės paskyros, kur susidaro įspūdis, kad žvaigždė už atlygį reklamuoja prekes.
Kaunietis įsitikinęs, kad M.Šalčiūtė savo įrašuose reklamą pateikia kaip asmeninę vartotojo nuomonę. „Ir tokiu būdų daro įtaką įrašą skaitantiems asmenims, kurie nesupranta, jog tai yra reklama“, – teigia A.Niuniavas.
Jis mano, kad M.Šalčiūtės „veiklos tendencijas pastebėti būtų sunku ir painu“.
15min neseniai rašė apie feisbuko žvaigždžių galimą verslą, kai už tam tikrą atlygį reklamuojamos prekės ir paslaugos. Beveik visais atvejais tokie įrašai nebūna pažymėti kaip reklama, nepranešama, kad už turinį yra sumokėta.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba išnagrinėjo kauniečio skundą ir nutarė, kad M.Šalčiūtė Reklamos įstatymo nepažeidė, nes jos sekėjai esą žino, kad ji reklamuoja prekes.
„Minimas asmuo yra socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje skleidžia subjektyvią nuomonę, kuri negali būti suprantama kaip objektyvus (nešališkas) paslaugų ar prekių įvertinimas“, – rašoma valstybinės institucijos sprendime. Kitaip tariant, feisbuko lankytojai žino, kad M.Šalčiūtė apie prekes kalba subjektyviai.
Negana to, tarnyba pareiškė, kad M.Šalčiūtė „ne kartą viešai pasisakė, kad jos socialinio tinklo profilis yra skirtas ir produktų, ir paslaugų reklamai“. Apie tai, pasak vartotojų teisių gynėjų, ne kartą rašė ir žiniasklaida.
Toks atsakymas nuvylė A.Nuniavą. „Atsakymas nuvylė, bet nenustebino. Buvo viltis, kad sveikas, logiškas protas nugalės. Kreipiausi, perskaitęs straipsnį 15min apie masinę betvarkę reklamos srityje, kai yra manipuliuojama garsenybės statusu. Ypatingai tai veikia paauglius, patiklius žmones. Po to pasidaro neaišku, kuo tikėti apskritai“, – sakė kaunietis.
Jis vylėsi, kad „atsakinga institucija imsis ryžtingų, efektyvių veiksmų ir pažabos Lietuvos garsenybių neatsakingą veiklą“.
Lankydamasis užsienio žvaigždžių paskyrose jis pastebėjo, kad prie kai kurių įrašų būna pažymėta, jog tai reklama – #Ad.