„Moody`s Investors Service“ vadovas: Lietuva yra sėkmės istorija, nerimą kelia geopolitika

Kredito reitingų agentūros „Moody`s Investors Service“ vadovo Dietmaro Hornungo vertinimu, Lietuva yra sėkmės istorija, o bene vienintelis jų vertinimus prastinantis veiksnys yra šalies kaimynystės geopolitinė situacija, skelbia portalas „LRT.lt“.
Konferencijoje Tel Avive matomi bukletai. / Amir Cohen / REUTERS
Konferencijoje Tel Avive matomi bukletai. / Amir Cohen / REUTERS

„Lietuvos ekonomiką vertiname Baa1. Šiaip galėtų būti ir A3, tačiau demografinės tendencijos daro savo. (...) „Moody`s“ vertinimu, Lietuva yra sėkmės istorija. Gražiai išsivystėte, turite aukštą kredito reitingą, neturime nuogąstavimų dėl artėjančių rinkimų, dėl bankų sektoriaus taip pat esame ramūs. Ekonominiai rodikliai yra stiprūs, BVP augimas neblogas. Tačiau taip, geopolitiką reikia stebėti“, – rugsėjo 6 dieną Vilniuje surengtoje Investuotojų forumo konferencijoje „Futurescape“ sakė jis.

Lietuvoje institucijos turi A reitingus, o fiskalinė atsakomybė – Aa. Bendrai Lietuvos reitingas šiuo metu yra A2, pastarąjį kartą patvirtintas šių metų balandį. Bendras Estijos reitingas yra stipresnis – A1, Latvijos – žemesnis – A3.

„Baltijos šalims didžiausią neigimą įtaką daro politinės ir geopolitinės rizikos. Dėl savo geografijos Baltijos šalys, Lenkija ir Serbija turi Ba reitingus. Tai yra Rusijos agresijos Ukrainoje pasekmė. Dėl to turėjome pakeisti rizikų įvertinimus“, – teigė D.Hornungas.

„Moody`s“ valstybes vertina pagal keturis kriterijus: ekonomikos, institucijų ir fiskalinį stiprumą bei galimas rizikas. Šalys vertinamos nuo geriausio reitingo Aaa (toliau – Aa1, Aa2, Aa3, A1, A2, A3, Baa1, Baa2, Baa3, Ba1, Ba2) iki blogiausio C. Kai įvertinimas yra tarp Aaa ir Baa3, rekomenduojama šalyje investuoti, o kai nukrenta tarp Ba1 ir C – patariama nuo investicijų susilaikyti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis