Pasak Muitinės departamento Komunikacijos skyriaus patarėjos Henrikos Rukšėnienės, MDAS tobulinimo bei priežiūros ir palaikymo paslaugų poreikis atsirado pasikeitus ES teisės aktų reikalavimams elektroninių muitinės deklaracijų duomenims bei išaugus duomenų srautui.
„Informacinę sistemą būtina pritaikyti prie naujų reikalavimų. Reikia keisti visą techninį sistemos sprendimą – įdiegti naują sistemos versiją, taip pat sistema turės gebėti apdoroti ženkliai padidėjusį apdorojamų duomenų srautą. (...) Atsiranda naujų duomenų mainų su verslo sistemomis ir valstybių narių muitinių sistemomis, padidėja skaitmenizuotų procesų skaičius“, – komentare BNS aiškino Muitinės departamento atstovė.
Pasak jos, įsigytos paslaugos Lietuvai leis laikytis įsipareigojimų įgyvendinti Sąjungos muitinės kodekso (SMK) reikalavimus, taip pat bus galima greičiau atlikti muitinės formalumus.
„Iš esmės visų procedūrų vykdymas ir duomenų mainai (tiek tarp muitinių administracijų, tiek su verslu) bus perkelti į virtualią erdvę. Dėl to didės deklaracijų įforminimo greitis, trumpės muitinės formalumų atlikimui reikalingas laikas, tikimasi geresnės elektroninių paslaugų kokybės“, – teigė H.Rukšėnienė.
Centriniame viešųjų pirkimų portale šią savaitę paskelbtame pirkime nurodoma, kad pretendentų suteikti šiam paslaugų paketui paraiškų laukiama iki vasario 2 dienos. Pirkimo sąlygose nurodoma, jog pateikti pasiūlymai bus vertinami pagal kainos ir kokybės santykį.
Pirkimo sąlygose taip pat nurodoma, jog sistemos tobulinimo paslaugos turi būti suteiktos iki 2024-ųjų metų gruodžio 10 dienos (iškilus papildomoms aplinkybėms terminas gali būti pratęstas ne ilgiau kaip vieneriems metams).