„Which?“, stebėdama mažmeninės prekybos rinką Didžiojoje Britanijoje, paskelbė, kad tarp populiariausių pabrangintų prekių, kurių pakuotės buvo sumažintos, yra tualetinio popieriaus rulonai, šokoladiniai sausainiai ir apelsinų sultys.
Tualetinio popieriaus gamintoja „Andrex“ sumažino viename rulone esančių popieriaus lapelių skaičių nuo 240 iki 221, bet kaina liko tokia pati – apie du svarai už keturis rulonus.
„McVitie's“ prekės ženklo šokoladinių sausainių pakuotės dydis nejučia buvo sumažintas nuo 332 iki 300 g. – kitaip tariant, daugiau nei 10 proc.
Britanijos prekybos tinkle „Tesco“ tokių sausainių pakuotė anksčiau kainavo 1,59 svaro, o po svorio sumažinimo pabrango iki 1,69 svaro.
Įprastinę „Tropicana“ obuolių ir spanguolių sulčių pakuotės talpą gamintojas nusprendė sumažinti nuo vieno litro iki 850 ml. – 15 proc., kainą palikdamas tokią pačią.
„Which?“ tyrėjai pabrėžia, kad šie pavyzdžiai nėra vieninteliai, bet patys naujausi. Prasidėjus finansų krizei ir sumažėjus atlyginimams, mažmenininkai ir gamintojai vis dažniau pradėjo mažint produktų dydžius palikdami tokias pačias arba nustatydami didesnes kainas, tikėdamiesi, kad vartotojai to nepastebės.
Kai kuriais atvejais gamintojai ir prekybininkai tokį gaminių pakuočių svorio mažinimą gina argumentuodami kova prieš nutukimo epidemiją, tačiau kai kurie apžvalgininkai įsitikinę, jog visa tai lemia tik noras daugiau uždirbti.
„Which?“ atliktos apklausos duomenimis, 78 proc. respondentų mano, jog yra neteisinga vartotojų neinformuoti apie sumažėjusį prekių svorį paliekant tą pačią kainą.