Naujo darbuotojų tyrimo išvados: įvedimo į darbą procesas lemia darbuotojų ilgalaikį pasitenkinimą

Laikino įdarbinimo platforma „Workis“ atliko tyrimą, atskleidžiantį, kad be finansinio atlygio, darbuotojų pasitenkinimui itin reikšmingas yra sklandus įvedimo procesas, tačiau būtent šioje srityje darbdaviai kartais padaro klaidų. Ekspertai dalijasi įžvalgomis, kokie įvedimo aspektai naujiems darbuotojams yra patys svarbiausi bei kaip sukurti sklandų, efektyvų procesą, padedantį išlaikyti darbuotojų motyvaciją ir lojalumą, rašoma „Workis“ pranešime spaudai.
 „Volvo Trucks“ pradeda serijinę elektrinių sunkvežimių gamybą
Asociatyvi nuotrauka / Volvo nuotr.
Temos: 2 Darbas Darbdavys

Naujas laikino įdarbinimo platformos „Workis“ tyrimas rodo, kad teisingai suplanuotas ir įgyvendintas darbuotojų įvedimo procesas tiesiogiai veikia jų pasitenkinimą darbu, taigi, ir norą likti organizacijoje. Deja, daugelis darbdavių šiam etapui skiria per mažai dėmesio, nepaisant to, kad tai gali padėti sutaupyti. Strukturizuotas ir tinkamai įgyvendintas įvedimo procesas sektoriuose, kurie susiduria su aukšta darbuotojų kaita – aptarnavimas, mažmeninė prekyba, gamyba ir logistika – galėtų tapti lemiamu veiksniu išlaikant darbuotojus, didinant jų motyvaciją ir mažinant kaštus, susijusius su naujų darbuotojų paieška bei mokymais.

Ugnės Žilinskės nuotr./Jurgis Kovas
Ugnės Žilinskės nuotr./Jurgis Kovas

„Naujoko įvedimas į įmonę yra daugiau nei formalumas – tai strateginė investicija į organizacijos sėkmę ir darbuotojų pasitenkinimą. Pagal mūsų atliktą tyrimą, 73 proc. darbuotojų, kurie liko įmonėje, vertina savo įvedimą teigiamai. Vis dėlto, svarbu pažymėti, kad šis rezultatas gali būti susijęs su tuo, kad tyrimas daugiausia apėmė darbuotojus, kurie jau sėkmingai įsiliejo į įmonę, nes duomenys taip pat rodo, kad per pirmuosius tris mėnesius darbuotojų kaita siekia iki 50 proc. Taigi, sklandus naujų žmonių įvedimas yra būtinas norint kurti stiprią komandą, skatinti lojalumą bei ilgalaikį darbuotojų pasitenkinimą,“ – teigia laikino įdarbinimo platformos „Workis“ vadovas Jurgis Kovas.

Dažniausios klaidos, griaunančios sėkmingą darbuotojų įvedimo procesą

Tyrimo rezultatai atskleidė, kad dalis darbuotojų savo darbo vietose, kuriose dirba, įvedimo procesą vertino kaip nepakankamai aiškų ir nepakankamai orientuotą į jų poreikius. Trūko tiek struktūrizuoto plano, tiek vadovų ar mentorių palaikymo, kuris leistų naujiems darbuotojams jaustis užtikrintai per visą įvedimo laikotarpį.

Anot J.Kovo, įvedimo plano trūkumas – dažniau pasitaikanti darbdavių klaida, dėl kurios nauji darbuotojai patiria didelį stresą. „Kartais iš kandidatų tenka išgirsti, kad jie yra paliekami savarankiškai tvarkytis su užduotimis ir nesulaukia pakankamai pagalbos. Tai sukuria stresą ir gali greitai nulemti jų nepasitenkinimą darbu, taigi, ir išėjimą”, – sako ekspertas. Jis pabrėžia, kad struktūrizuotas įvedimo procesas, kuriame aiškiai numatyti kiekvieno etapo žingsniai, leidžia darbuotojams jaustis užtikrintai, greičiau suprasti savo atsakomybes ir pasiekti produktyvumą.

Pasak įmonės vadovo, įvedimo plane turėtų būti aiškiai apibrėžti įvedimo etapai, pagrindinės atsakomybės ir darbo proceso tikslai. Pavyzdžiui, sektoriuose, kur darbuotojai dažnai susiduria su fiziškai sudėtingomis užduotimis, įvedimas dar taip pat turėtų akcentuoti saugos mokymus, o mažmeninės prekybos srityje – svarbu stiprinti komandinę integraciją ir klientų aptarnavimo įgūdžius.

Prieš pradedant darbą, taip pat svarbu aptarti tiek įmonės lūkesčius naujam darbuotojui, tiek darbuotojo asmeninius lūkesčius ir poreikius. Be to, paskyrus kolegą-mentorių, kuris padėtų darbuotojui adaptuotis, atsakytų į rūpimus klausimus ir suteiktų reikiamą pagalbą, naujokas jausis užtikrinčiau ir greičiau įsilies į komandą bei įmonės veiklą.

Kitas iššūkis – vadovų įsitraukimo trūkumas. Tyrimas rodo, kad dalis darbuotojų nesulaukia reguliaraus vadovų dėmesio per pirmąsias savaites, kas dažnai neigiamai veikia jų pasitenkinimą darbu. „Lygiai taip pat kaip plano nebuvimas, vadovų įsitraukimo ir pagalbos trūkumas, paliekant naujoką savarankiškai spręsti problemas, sukelia stresą ir lemia nepasitikėjimą įmone“, – teigia J.Kovas.

Sprendžiant šią problemą, ekspertas rekomenduoja vadovams organizuoti reguliarius pokalbius su naujais darbuotojais. „Svarbu, kad šie pokalbiai neapsiribotų vien darbo reikalavimais, o teiktų darbuotojui grįžtamąjį ryšį, kuris apimtų tiek įgūdžių tobulinimą, tiek ir emocinę paramą. Tai padeda išspręsti kylančias problemas ir sukuria aplinką, kurioje darbuotojas jaučiasi vertinamas“, – priduria jis.

Sklandumo stoka ir vertybių atotrūkis kelia nusivylimą

Dar viena svarbi tyrimo išvada – darbuotojų pasitenkinimui ir norui likti įmonėje itin svarbus yra suvokimas, jog darbas ir organizacija atitinka jų asmeninius lūkesčius bei vertybes. Taigi, norint išlaikyti naujus darbuotojus, būtina išsamiai supažindinti juos su įmonės kultūra, politika, tradicijomis, informuoti apie papildomas naudas, viršvalandžių, priedų ir pertraukų taisykles bei aptarti darbuotojo poreikius ir galimybes įmonėje tobulėti bei kelti kvalifikaciją.

Pasak eksperto, taip pat svarbu skatinti bendravimą, pagrįstą draugiškumu ir pagarba, nes tai kuria teigiamą atmosferą, padeda darbuotojui greičiau integruotis į kolektyvą ir didina ilgalaikį pasitenkinimą darbu. „Pirmosiomis dienomis naudinga organizuoti komandos susibūrimus, skatinti bendrus pietus, kad darbuotojai greičiau užmegztų ryšius su kolegomis ir jaustųsi bendruomenės dalimi“, – teigia J.Kovas.

Darbuotojo įvedimo metu ne ką mažiau svarbu yra užtikrinti, kad naujas darbuotojas gautų visas darbui reikalingas priemones. „Tinkamai suteiktos darbo priemonės ir aiškiai paaiškintas jų naudojimas padeda išvengti pradinių nesusipratimų, streso ir neefektyvumo. Jei yra poreikis, reikia suteikti darbuotojui mokymus, kad jis gebėtų efektyviai naudotis darbo įrenginiais“, – pabrėžia ekspertas.

J.Kovas prideda, kad reguliariai renkant darbuotojų atsiliepimus, įmonės gali nuolat tobulinti įvedimo strategijas ir gerinti naujokų integraciją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis