Daugeliui žinoma VšĮ „Versli Lietuva“ suteikia daug informacijos, nemokamai konsultuoja verslo steigimo ir kitais verslui aktualiais klausimais, tačiau verslininkai kol kas negali daugelio reikalų sutvarkyti vieno langelio principu.
Įgaliojimas ar elektroninis parašas – internetu
„Būtent todėl pradėjome modernizuoti ir plėsti paslaugų verslui teikimą per portalą www.verslilietuva.lt rengdami antros kartos kontaktinį centrą, – sako Daina Kleponė, VšĮ „Versli Lietuva“ generalinė direktorė, – noriu atkreipti dėmesį, kad šiuo projektu nėra kuriamos naujos elektroninės paslaugos verslui, bet siekiama apjungti visas jau esančias.“
Pašnekovė pastebi, kad ir šiuo metu verslui teikiama nemažai elektroninių paslaugų, kurios sėkmingai keičia gyvas konsultacijas, tačiau ne visi reikalingi įrankiai verslininkams dar yra „po ranka“, pavyzdžiui, elektroninis parašas ar įgaliojimų suteikimas.
Patobulinus kontaktinį centrą internetu bus galima įkurti įmonę be papildomos konsultanto pagalbos bei patogiai atlikti visas su verslo pradžia susijusias administracines procedūras elektroniniu būdu, lengvai rasti ir pasinaudoti bendraisiais elektroniniais sprendimais ir įrankiais verslui.
Kontaktinio centro portalą ketinama vystyti plečiant esamą Paslaugų ir gaminių kontaktinio centro informacinę sistemą (KCIS), Elektroninių valdžios vartų portalą bei kitų projekto partnerių informacines sistemas ir registrus (tokių kaip „Registrų centras“, Valstybinė mokesčių inspekcija, Sodra ir kt). Šiems darbams numatyta 1,7 mln. eurų Europos regioninės plėtros fondo investicijų.
Vieno langelio principas
Tokių permainų naudą turėtų pajusti tiek verslas, tiek įvairios institucijos. „Verslui tai bus puikus įrankis greičiau gauti informaciją, patogiau jos ieškoti. Prisijungus prie Kontaktinio centro bus galima greitai ir paprastai įsteigti įmonę. Veiklą jau vykdantys verslininkai vienoje vietoje ras visą aktualią informaciją apie savo verslą iš kitų institucijų, nereikės kelis kartus jungtis prie skirtingų sistemų, pavyzdžiui, ir Valstybinės mokesčių inspekcijos, ir Sodros sistemų“, – apie būsimus patogumus pasakoja „Verslios Lietuvos“ vadovė. Juk laiką taupantiems verslininkams galimybė kuo daugiau paslaugų gauti internete itin aktuali.
„Lyginant su kitomis šalimis, pagal tam tikrų elektroninių paslaugų naudojimą esame lyderiai.
„Verslininkai galės internetu stebėti, kokiame etape yra užsakyta paslauga, kokie veiksmai atliekami su pateiktu prašymu, ar reikia patikslinti dokumentus. Institucijos tada irgi turėtų pajusti sumažėjusį fiziškai ateinančių interesantų skaičių. Bus galima vis daugiau investuoti į visuomenės švietimą, kodėl verta naudotis elektroninėmis paslaugomis“, – tikisi D. Kleponė.
Mažiau biurokratijos
D. Kleponė primena, kad Europos Sąjunga siekia sukurti vieningą skaitmeninę rinką ir todėl valstybes nares skatina efektyviai išnaudoti elektroninius išteklius.
„Lyginant su kitomis šalimis, pagal tam tikrų elektroninių paslaugų naudojimą esame lyderiai, tačiau yra ir kur pasitempti. Pavyzdžiui, Lietuva yra antroje vietoje pagal informacijos apie viešąsias paslaugas verslui pateikimą internete, tačiau prasčiausiai esame vertinami pagal elektroninių procedūrų prieinamumą užsieniečiams, nes dabar didžioji dalis elektroninių paslaugų prieinama tik Lietuvos piliečiams. Jau artimiausiu metu ši problema bus iš dalies išspręsta, nes dalis informacijos bus pateikiama ir anglų kalba“, – ateities perspektyvomis dalijasi pašnekovė.
Juk pagrindinis šio projekto tikslas – informacijos paieškos supaprastinimas ir palengvinimas visiems, norintiems įsteigti verslą. Visus darbus tikimasi baigti iki 2020 metų pabaigos. Tada vienoje vietoje verslininkams bus teikiama net devyniolika pačių įvairiausių paslaugų: bus galima gauti bendrą reikalingą informaciją, verslui naudingų paslaugų bei reikalavimų katalogus, įvairias skaičiuokles, atmintines, aktualius duomenis apie verslą, bus įdiegta paslauga „Pradedu verslą“, naujienų ir seminarų paieška, registracija į juos bei kitos paslaugos.