SEB klientė Asta (pavardė redakcijai žinoma), sulaukusi iš banko prašymo užpildyti anketą, to daryti neskubėjo, nes dalis klausimų jai pasirodė pertekliniai.
„Klausimai visiškai nepagrįsti – pavyzdžiui: kiek ketinate artimiausiu metu įsigyti vertybinių popierių? Kokias sumas ketinate išleisti artimiausiu metu? Kokias sumas ketinate gauti artimiausiu metu?“ – kalbėdama su 15min klausimų pavyzdžius vardijo moteris.
Vis dėlto nors buvo nurodyta, kad anketą privaloma užpildyti iki birželio 11 dienos, balandžio 8 dieną moteris nustebo supratusi, kad nebegali naudotis internetine bankininkyste ir asmens identifikavimo funkcija elektroninėje erdvėje.
„Aš negaliu savęs identifikuoti per banką jungdamasi per valdžios vartus į e.sveikatą, paslaugų tiekėjų savitarnos portalus. Kitas apribojimas – aš negaliu atlikti mokėjimų, pavyzdžiui, sumokėti komunalinių mokesčių, nusipirkti bilietėlių į viešąjį transportą, negaliu atlikti rezervacijų viešbučiuose ir pan. Klausimas KODĖL? Juk pinigai – mano, už jų laikymą banko sąskaitoje moku pinigus, nepradelsiau nė vieno mokėjimo.
Mano sąskaitoje nėra anomalijų – t.y. netikėtai išaugusių įplaukų, kaupiamų didelių sumų, kurias kažkas neteisėtai prisijungęs galėtų išplauti ar neįprastai didelių mėnesinių išlaidų. Banke neturiu jokios paskolos. Tad kodėl mane reikėjo padaryti finansiškai neįgalia?“ – piktinosi su 15min susisiekusi SEB klientė.