Nebankinio finansavimo ir telekomunikacijų rinka: fiksuotas užklausų kreditams mažėjimas atsigauna

Nebankinių kreditų, lizingo bei telekomunikacijos paslaugų išsimokėtinai poreikis Lietuvoje per pirmas dvi karo Ukrainoje savaites sumažėjo, rodo duomenų analitikos įmonės „Scorify“ gaunamos partnerių užklausos patikrinti klientų kredito reitingus. Tačiau praėjusios savaitės duomenys rodo, kad kritimas buvo laikinas ir poreikis nebankiniams kreditams ir telekomunikacijų paslaugomis grįžta į įprastas vėžes, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Kreditas
Kreditas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.
Temos: 2 Kreditas Finansai

Nebankinio finansavimo, lizingo ar telekomunikacijų paslaugų bendrovės kredito užklausų iš gyventojų per pirmas karo savaites gavo 5 proc. mažiau nei įprastai. Į telekomunikacijų bendroves, palyginti su įprastomis šių metų dienomis, kreipėsi 5 proc. mažiau klientų, tuo tarpu į nebankinio finansavimo įstaigas besikreipiančių Lietuvoje per pirmas dvi karo Ukrainoje savaites sumažėjo 20 proc.

“Situacija skiriasi nuo pandeminės – pirmomis karo savaitėmis fiksavome sumažėjusį paslaugų ir prekių poreikį, tuo tarpu pirmomis pandemijos savaitėmis dėl įvesto karantino gyvenimui persikėlus į nuotolį telekomunikacijų paslaugų ir prekių poreikis kaip tik išaugo, – sako „Scorify“ verslo sprendimų vadovė Jurga Tamašauskaitė. – Įvykių Ukrainoje atveju gyventojų finansinį elgesį lemia neužtikrintumas dėl apskritai šalies ir ekonomikos ateities, todėl gyventojai rečiau kreipėsi paslaugų“.

Kita vertus, pasak J.Tamašauskaitės, antrą karo savaitę vidutinis finansavimo užklausų kiekis Lietuvoje jau 4 proc. viršijo metų pradžios lygį – tikėtina, kad tokia paklausa išsilaikys ir toliau. „Greitai atsigavusi paslaugų paklausa iš gyventojų pusės ženkliai skiriasi nuo pandemijos tendencijų. Tuo metu gyventojams patenkinus telekomunikacijos paslaugų ir prekių poreikį, paklausa joms gan greitai krito, ir atsigavo tiktai po gerų šešių savaičių“, – sako „Scorify“ Verslo sprendimų vadovė.

Kreipiasi su prastesniais kredito reitingais

J.Tamašauskaitė pastebi, kad po Rusijos karo prieš Ukrainą pradžios kredito ir telekomunikacijos paslaugų kreipėsi mažiau aukščiausios A klasės reitingą turinčių gyventojų, nors iki tol tokių gyventojų kreipinių dalis buvo auganti. „Kol kas per trumpas laikas, kad darytumėme išvadas, tačiau jei tokia tendencija išliks, tai reikš, kad aukščiausius reitingus turintys gyventojai karo akivaizdoje elgiasi atsargiau priimdami finansinius sprendimus “, – sako „Scorify“ ekspertė.

Būtina prižiūrėti savo kredito reitingą

Ekonominio neapibrėžtumo situacijose labai svarbu yra tinkamai prižiūrėti savo finansinę discipliną. „Po pandemijos pradėjus sparčiai augti ekonomikai temos apie finansinę discipliną lyg ir tapo nebeaktualios – tačiau tai yra apgaulinga ramybė. – sako J.Tamašauskaitė. – Asmeninis kredito reitingas yra asmeninis finansinis pasas, tad svarbu ne tiktai gyventojo pajamos, bet ir tai, kaip jis su tomis pajamomis ir apskritai savo finansais elgiasi, kiek ir kokių turi įsipareigojimų, ar tvarkingai juos apmoka – tai vienas svarbiausių kriterijų, kuris gali daryti įtaką asmeniniam kredito reitingui ir galimybėms skolintis ateityje”.

Pasak „Scorify“ ekspertės, svarbu nevėluoti padengti įsipareigojimus, nes nuo to priklauso, ar žmogus galės pasinaudoti kredito ar lizingo paslaugomis bei sudaryti sutartį su telekomunikacijų bendrove dėl paslaugų.

Asmens kredito reitingas bus geresnis, jeigu asmuo turi ilgesnę kredito istoriją, anksčiau nebuvo pradelstų mokėjimų, kreditavimosi aktyvumas nėra ypač intensyvus. „Gyventojas, turintis aukštesnį kredito reitingą, skolindamasis gali tikėtis mažesnių palūkanų, didesnės skolinamos sumos, palankesnių mokėjimų terminų, – sako „Scorify“ verslo sprendimų vadovė. – Neapibrėžtoje ekonomikos situacijoje skolintojai skiria daug dėmesio klientų patikimumui, tad naudinga reguliariai peržvelgti savo asmeninį reitingą, ir įsitikinti, kad jūsų įsipareigojimai yra dengiami laiku, ir bankas ar finansų įstaiga mato jus, kaip patikimą klientą“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų