Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Nepasotinama žmonija: pasaulyje kasmet sparčiai auga šokolado deficitas

Mes visi valgome per daug šokolado. Ir jeigu nesustosime, galime susidurti su dideliu šokolado deficitu, rašo „Washington Post“.
Kakava
Kakava / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 2 Kakava Šokoladas

Apie galimą šokolado trūkumą kalba du dideli jo gamintojai – „Mars“ ir „Barry Callebaut“. Ir jų teiginius galima paremti statistika.

Šokolado deficitas jau tampa norma – ūkininkai išaugina mažiau kakavos pupelių, nei jų reikia šokoladą mėgstančiam pasauliui. Deficitas, manoma, augs. Pernai pasaulyje buvo suvalgyta apie 70 tūkst. tonų daugiau kakavos pupelių, nei buvo užauginta. Du dideli šokolado gamintojai įspėja, kad iki 2020 metų deficitas gali išaugti iki milijono tonų, o iki 2030 metų – iki 2 mln. tonų.

Deficitas auga dėl pasiūlos problemos. Sausi orai Vakarų Afrikoje, ypač Dramblio Kaulo Krante ir Ganoje, kur užauginama apie 70 proc. pasaulio kakavos pupelių, smarkiai sumažino pupelių pasiūlą. Bjauri grybelinė liga taip pat nepadeda. Tarptautinė kakavos organizacija prognozuoja, kad grybelis išnaikino 30–40 proc. pasaulinės kakavos produkcijos. Dėl to kakavos auginimas yra sudėtingas verslas ir ūkininkai kakavą iškeitė į kitų, pelningesnių, kultūrų auginimą.

O pasaulis šokoladui turi nepasotinamą apetitą. Didžiausią nerimą kelia paklausa Kinijoje, kur kasmet šokolado suvartojama vis daugiau, nors Kinijoje vienas gyventojais suvartoja vos 5 proc. šokolado kiekio, kurį suvartoja Vakarų Europos gyventojas.

Vis auga ir tamsiojo šokolado populiarumas. Jame kakavos yra kur kas daugiau nei tradiciniame šokolade.

Dėl šių priežasčių kakavos kainos nuo 2012 metų jau augo apie 60 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos