Nesaldi pasaulio saldumynų gamintojų ateitis

Nors velykiniai šokoladiniai kiaušiniai ir zuikiai pastarosiomis savaitėmis populiarumu ir nesiskundžia, tačiau visai šokolado pramonei dėl besikeičiančių vartotojų įpročių ir sunkumų, susijusių su kakavos auginimu, ateityje numatoma nemažai problemų, rašo cnbc.com.
Kakavos pupelės
Kakavos pupelės / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Pasaulio kakavos fondo duomenimis, kasmet pasaulyje sunaudojama daugiau negu 3 mln. tonų kakavos pupelių.

Nors pasaulinė šokolado paklausa auga, daugiausiai dėl didėjančios paklausos besivystančiose šalyse, tačiau saldumynų rinka Vakarų Europoje stagnuoja iš dalies dėl plintančio sveiko gyvenimo būdo ir susirūpinimo cukraus vartojimu.

Vidutinis europietis ir amerikietis per metus suvartoja apie 5,2 kg šokolado. Didžiojoje Britanijoje 2013 – 2015 m. šokolado rinkos apyvarta sumenko net dvejais milijardais dolerių.

Nuo 2013 m. iki šių metų pradžios stabiliai augo ir kakavos kaina, tačiau ekspertai prognozuoja, kad jos mažėjimas tęsis mažiausiai iki 2019 m. To priežastis – greičiau už paklausą auganti pasiūla.

Vis dėlto, ilguoju laikotarpiu paklausos ir pasiūlos balansas gali pasikeisti, kadangi kakavos produkcija gali stipriai nukentėti nuo klimato kaitos.

Tarptautinis tropinio žemės ūkio centras perspėjo, kad 2050 m., vidutinei temperatūrai pakilus apie 2 laipsnius, dauguma Vakarų Afrikos kakavos auginimo sričių taps pernelyg karštos šios kultūros auginimui.

Ant kakavos pramonės pastaruoju metu yra kritę įtarimai ir dėl vaikų išnaudojimo.

Jau šiandien kai kurie Ganos ir Dramblio Kaulo Kranto ūkininkai pradeda auginti didesnį pelną nešančias aliejines palmes ar kaučiukmedžius.

Ant kakavos pramonės pastaruoju metu yra kritę įtarimai ir dėl vaikų išnaudojimo.

Skaičiuojama, kad Vakarų Afrikos kakavos plantacijose nelegaliai pluša apie du milijonai vaikų, o iš jų apie pusė milijono yra žiauriai išnaudojami.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis