Savarankiškai dirbantys kurjeriai tokiose šalyse kaip Ispanija, Italija ir Graikija šiomis dienomis susiduria su dilema: pristatyti užsakymus per pietų piką, kai temperatūra rekordiškai aukšta, arba negauti taip reikalingų pajamų, rašo „Politico“.
„Vidurdienį, kai karščiausia, gauname pirmuosius užsakymus“, – praėjusios savaitės pabaigoje Ispanijos naujienų agentūrai „Atlas“ sakė vienas kurjeris.
Kitas nurodė, kad „geriausia būtų, jei liktume namuose“, tačiau pridūrė, kad tai nėra reali galimybė, nes kurjeriams reikalingos pajamos.
Kai kurios karščio bango paveiktos šalys paskelbė rekomendacijas darbdaviams, kaip apsaugoti savo darbuotojus. Pavyzdžiui, Graikijoje Darbo ministerija „primygtinai parekomendavo“ darbdaviams imtis priemonių, kad sumažintų darbo krūvį arba net nutrauktų darbą nuo 12 iki 17 valandos, kai temperatūra pakyla iki aukščiausios ribos.
Tačiau maisto pristatymo platformos savo kurjeriams neprivalo užtikrinti tokios pat apsaugos kaip žmonėms, kurie dirba pagal darbo sutartis. Šis požiūris jau sulaukia kritikos.
Ko ėmėsi platformos?
„Politico“ kreipėsi į penkias Ispanijoje, Graikijoje ir Italijoje veikiančias maisto pristatymo platformas – „Uber“, „Deliveroo“, „Bolt“, „Wolt“ ir „Glovo“ – klausdama, kokių priemonių jos ėmėsi siekdamos apsaugoti kurjerius nuo ekstremalių temperatūrų. Visos jos teigė, kad darbuotojai neprivalo dirbti, gali organizuoti savo pamainas kaip nori, daryti pertraukas kada nori.
Tik viena iš platformų, su kuriomis buvo susisiekta, ėmėsi veiksmų. Suomijos „Wolt“ sakė, kad reaguodama į vyriausybės nurodymus nuo 12 iki 17 valandos apribojo kurjerių veiklą trijuose Graikijos miestuose – Agrinijuje, Chalkidėje ir Larisoje.
Tuo metu „Bolt“ teigė, kad gali apriboti kurjerio pristatymo spindulį, o „Glovo“ nurodė, kad programėlėje yra „SOS mygtukas“, kurį galima naudoti nelaimės atveju. „Uber“ leidžia savo kurjeriams atšaukti užsakymus be jokių baudų, jei jie negali įvykdyti pristatymo.