Niekur euro zonoje viešbučių kainos aukštyn nešovė taip sparčiai kaip Lietuvoje

Liepą infliacija Lietuvoje buvo šiek tiek mažesnė nei euro zonos vidurkis. Tačiau kai kurių paslaugų kainos taip šovė į viršų, kaip niekur kitur euro zonoje.
Pilies viešbutis
Pilies viešbutis / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Liepą euro zonoje užfiksuota 0,2 proc. infliacija, o Lietuvoje – nulinė. Tai reiškia, kad bendras kainų lygis nepakito, nors buvo ir smarkiai brangusių, ir smarkiai pigusių produktų.

Tarp kitų euro zonos narių Lietuva išsiskyrė savo viešbučių ir restoranų sektoriumi – jo paslaugos pabrango 5,6 proc. Tai buvo aukščiausias rodiklis visoje euro zonoje. Antroje vietoje – Estija, kur viešbučiai ir restoranai brango 3,6 proc.

Šio sektoriaus paslaugos liepą brangesnės buvo beveik visose euro zonos narėse, išskyrus Kiprą, kur jos pigo 1,1 proc. Pastarasis euro zonoje „sužibėjo“ maisto kainų augimu – užfiksuotas net 9,4 proc. prieaugis. Tuo metu Lietuvoje maistas ir gėrimai brango 1,5 proc.

Į viršų Lietuvoje taip pat smarkiai šoktelėjo alkoholio ir tabako kainos – 5 proc. Daugiau jos augo tik Belgijoje (7,2 proc.) ir Estijoje (6,2 proc.).

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Cigaretės
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Cigaretės

3,1 proc. Lietuvoje brango sveikatos apsaugos paslaugos. Jų kainos kilo visoje euro zonoje, išskyrus Portugaliją ir Nyderlandus, o labiausiai į viršų šoktelėjo Suomijoje, kur užfiksuotas 6,9 proc. šių paslaugų brangimas.

Įdomūs ir švietimo kainų pokyčiai. Nors visoje euro zonoje kainos išliko panašios, išsiskyrė Estija, kur paslaugos pigo 10 proc., ir Belgija, kur jos brango 28,8 proc.

Liepą euro zonoje pigo ryšiai: Austrijoje – 6,5 proc., Lietuvoje – 5,1 proc., o Nyderlanduose kainos sumažėjo 4,6 proc.

LB infografikas/Infliacija euro zonoje
LB infografikas/Infliacija euro zonoje

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis