Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Norintiems sutaupyti: kur ieškoti pigiausių dažno vartojimo prekių?

Augančios prekių kainos priverčia atidžiau vertinti įsigyjamus produktus ir už juos sumokamus pinigus net ir tuos pirkėjus, kurie nepasižymi taupumu, rašoma agentūros SeeNext pranešime spaudai.
Maistas smegenims
Maistas smegenims / 123RF.com nuotr.

Nors dažno vartojimo prekių kainos didžiuosiuose prekybos centruose būna apylygės, slapto pirkėjo ir rinkos tyrimų agentūros SeeNext atliktas tyrimas atskleidžia, jog net ir analogiškų prekių kainų skirtumai, apsiperkant skirtingose prekybos vietose, gali turėti įtakos galutinei pirkinių krepšelio sumai, leidžiančiai arba sutaupyti, arba permokėti.

Slapto pirkėjo ir rinkos tyrimų agentūra SeeNext rugpjūčio 24 d. apsilankė ir atliko dažno vartojimo prekių kainų palyginimo tyrimą Vilniaus ir Kauno penkių didžiųjų prekybos tinklų parduotuvėse – „Maxima” (XX) „Lidl“, „Rimi“ (Hyper), IKI bei „Norfa“ (XL). Jose buvo siekiama įsigyti po prekių krepšelį, kurį sudarė specialiai atrinkta 21 dažno vartojimo prekė: pigiausi bananai (1 kg), pigiausios bulvės (1 kg), birūs ilgagrūdžiai ryžiai (800 g), birūs grikiai (800 g), baltasis cukrus (1 kg), pigiausias batonas (300 g), pigiausias juodasis šokoladas (40% kakavos, 100 g), „Spaghetti“ makaronai (400 g), pigiausi vištų kiaušiniai (M dydžio, 10 vnt.), saulėgrąžų aliejus (1 l), šviežias viščiukas broileris (1 kg), pigiausias sviestas (82% riebumo, 180 g), kefyras maišelyje (2,5% riebumo, 0,9 l), grietinė indelyje (30% riebumo, 400 g), graikiškas jogurtas (10% riebumo, 400 g), šviežias pienas maišelyje (2,5% riebumo, 0,9 l), pigiausia varškė (9% riebumo, 180 g), pigiausios apelsinų sultys (100%, 1 l), mineralinis negazuotas vanduo (1,5 l), pigiausias šviesus alus be užst. (~5%, 1 l), pigiausia degtinė be užst. (38-40%, 0,5 l).

Kainų skirtumas nedidelis, bet reikšmingas

Šio tyrimo metu buvo ieškoma dažno vartojimo prekių, kurias pirkėjai galėtų įsigyti pačiomis žemiausiomis kainomis. Šįkart analogiškų prekių krepšelių kainos skirtinguose prekybos centruose skyrėsi neženkliai.

Remiantis tyrimo rezultatais, pigiausias prekių krepšelis, kainavęs 29,07 euro, buvo įsigytas „Lidl“ parduotuvėse Kaune ir Vilniuje, o brangiausiai už tokių prekių krepšelį – 30,44 euro – teko sumokėti apsipirkus IKI parduotuvėje Kaune. Kainų skirtumas tarp šių prekių krepšelių siekė beveik pusantro euro.

Lyginant visų tyrimo metu nupirktų pigiausių prekių krepšelių kainų vidurkius skirtinguose prekybos tinkluose, nuo „pigiausiojo“ iki „brangiausiojo“ jie išsidėstė tokia tvarka: tiek „Lidl“ (29,07 euro), tiek „Maxima“ (29,15 euro) prekybos vietose buvo sumokėta kone apylygiai, šiek tiek didesnis prekių kainų vidurkis užfiksuotas „Rimi“ prekybos tinkle – 29,35 euro, „Norfa“ vidutiniškai sumokėta 30,22 euro, o didžiausiu kainų vidurkiu pasižymėjo IKI įsigytos prekės, kurios vidutiniškai kainavo 30,38 euro.

Pigiausi produktai išsibarstę skirtinguose prekybos centruose

Seenext skelbia, jog sugrupavus įsigytas prekes pagal jų tipą, išsiaiškinta, kuriose prekybos vietose konkrečios prekės kainuoja pigiausiai.

Tyrimo metu pieno produktus pigiausiai buvo galima įsigyti „Rimi“ ir „Lidl“ prekybos tinkluose už 5,74 euro, o brangiausiai jie kainavo IKI prekybos tinkle – 6,44 euro. Skirtumas tarp didžiausios ir mažiausios šios kategorijos prekių kainos lygus 0,70 euro.

Mėsos produktų kainų analizėje rugpjūčio mėnesį dalyvavo tik šviežias viščiukas broileris. Jo kaina visuose prekybos tinkluose buvo tokia pati – po 2,99 euro už kilogramą.

Už grūdinės kilmės produktus šį mėnesį mažiausiai buvo sumokėta „Norfa“ prekybos tinkle – 3,53 euro, o didžiausia šios produktų grupės kaina užfiksuota IKI prekybos tinkle – 3,86 euro, tad susidaręs kainų skirtumas lygus 0,33 euro.

Mažiausia vaisių ir daržovių kaina užfiksuota „Norfa“ prekybos tinkle – 1,85 euro, o didžiausia IKI prekybos tinkle (2,38 euro), tad skirtumas tarp didžiausios ir mažiausios kainos lygus 0,53 euro.

Pigiausiai gėrimai kainavo prekybos tinkle „Maxima“, sumokėjus už juos 9,00 euro, o didžiausia šios produktų kategorijos kaina rasta „Norfa“ prekybos tinkle (10,02 euro), todėl skirtumas tarp didžiausios ir mažiausios kainos siekė 1,02 euro.

Likusių krepšelio produktų kategorijoje pastebėta, jog mažiausiai jie kainavo „Maxima“ prekybos tinkle – 5,36 euro, o daugiausiai – IKI prekybos tinkle – 5,66 euro. Skirtumas tarp didžiausios ir mažiausios šių produktų kainos buvo 0,30 euro.

Kainų svyravimai – trijuose prekybos tinkluose

Seenext skelbia, jog kas mėnesį atliekamų tyrimų metu dažnai pastebimos prekių kainų ir parduotuvių lokacijų sąsajos. Šio tyrimo metu nustatyta, jog trys prekybos tinklai – „Lidl“, „Maxima“ ir „Rimi“ – pasižymėjo prekių kainų stabilumu abiejuose tyrime dalyvavusių miestų parduotuvėse.

Šįkart kainų atžvilgiu pagal miestą labiausiai išryškėjo „Norfa“ prekybos tinklas, kuriame prekių krepšelio kaina tarp miestų išsiskyrė 0,24 euro. IKI prekybos tinkle produktų kainos taip pat buvo šiek tiek priklausomos nuo miesto faktoriaus, nes prekių krepšelio kaina tarp Vilniaus ir Kauno miestų sudarė 0,12 euro skirtumą.

Tyrimo metu vidutinė prekių krepšelio kaina Vilniuje buvo 0,02 euro aukštesnė nei Kaune mieste.

Kai kuriuose prekybos tinkuose pasitaiko kainų neatitikimų

Seenext teigimu, tyrimo metu užfiksuoti keturi kainų neatitikimai, kai prekių kainos, nurodytos parduotuvių kainolapiuose, neatitiko kainų, kurios buvo atspausdintos čekiuose, prekes įsigijus.

IKI prekybos tinklo parduotuvėje Vilniuje užfiksuoti du kainų netikslumai: šokolado (100 g) kaina kainolapyje buvo 0,34 euro, o čekyje – 0,39 euro, taip pat batono (300 g) kaina kainolapyje buvo 0,25 euro, o čekyje – 0,29 euro.

„Rimi“ parduotuvėje Vilniuje taip pat išsiskyrė kainos – varškės (180 g) kaina kainolapyje buvo 0,85 euro, čekyje – 0,79 euro.

Dar vienas kainų neatitikimas užfiksuotas „Norfa“ parduotuvėje Kaune, kur mineralinio vandens (1,5 l) kaina kainolapyje buvo 0,25 euro, o čekyje – 0,37 euro.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?