Prekybos tinklai sulaukia keisčiausių skundų dėl netinkamos prekių ir produktų kokybės, gyventojai prašo juos pakeisti. Istorijų būna įvairių, bet šįkart 15min prekybos tinklų paprašė pasidalinti įdomiausiomis.
Prašė grąžinti pinigus už neskanų vyną
„Buvo moteris, atsiuntusi skundą, kad pirko 4 butelius putojančio vyno, o ryte skaudėjo galvą. Taip pat esame gavę skundą, kad nusipirko neskanų vyną, turėjo jį išpilti ir prašė grąžinti pinigus. Tad mūsų kokybės skyriaus darbuotojai ragavo vynus, nes turėjo nustatyti, ar tai vienetinis atvejis.
Dar viena pirkėja pirko kojinių pakuotę, kurioje turėjo būti 3 poros, tačiau pirkėja rado 5 vienetus kojinių“, – vardijo prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė.
Norėjo grąžinti prakąstus agurkėlius
Prekybos tinklo „Rimi“ Viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė teigė, kad kartą pirkėja atnešė jau paruoštus, t.y. iškeptus kotletus, tvirtindama, kad malta mėsa, kurią pirko parduotuvėje, nėra gera, neskani, bei siūlė jų paragauti. O štai kitas pirkėjas į parduotuvę atkeliavo su cepelinų puodu.
„[Pirkėjas] atnešė puodą su jame jau išvirtais ir ištežusiais cepelinais, kuriuos pirko šaldytus, tvirtindamas, kad jie netinkamos kokybės“, – dėstė R.Keršienė.
Be to, ir šio prekybos tinklo parduotuvėse kilo problemų dėl vyno.
„Pirkėjas kreipėsi su beveik tuščiu vyno buteliu, teigdamas, kad vynas per rūgštus, bei reikalavo pakeisti nauju, pilnu buteliu, kitas – atnešė konservuotų agurkų stiklainį su prakąstais agurkais, kurių skonis pasirodė netinkamas, dar kitas tikino, kad kibinai neskanūs ir nori susigrąžinti sumokėtus pinigus, bet į parduotuvę atnešė tik tuščią jų įpakavimo dėžutę“, – teigė „Rimi“ atstovė.
Pirkėjas kreipėsi su beveik tuščiu vyno buteliu, teigdamas, kad vynas per rūgštus bei reikalavo pakeisti nauju, pilnu buteliu, – teigė R.Keršienė.
Ji taip pat pasakojo, kad kartą pirkėjas grąžino lėlę, nes vaikui nepatiko lėlės suknelė. Kitas pirkėjas apie 17 val. nusipirko glaudes, o jau 22 val. norėjo jas šlapias grąžinti. Dar kitas gyventojas norėjo grąžinti virdulį, nes jis veikė per tyliai.
Bandė grąžinti ir nunešiotus batus
Prekybos tinklo „Maxima“ atstovė ryšiams su visuomene Rima Aukštuolytė neslėpė, kad kartais pasitaiko įvairių nesusipratimų.
„Pavyzdžiui, klientai bando grąžinti batus jau gerokai juos nunešioję, atneša nugertą stipraus alkoholio butelį, sakydami, kad juo apsinuodijo, ar tikina, kad įsigytas veido kremas yra per skystas. Atsakingai žiūrime į kiekvieną atvejį ir, jei paaiškėja, jog kliento skundas yra pagrįstas, jam už prekę yra grąžinami pinigai“, – komentavo ji.
Pakeisti ar grąžinti – tik nesugadintus daiktus
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyriausioji specialistė Natalija Jarmulkovič aiškino, kad maisto prekės nekeičiamos ir negrąžinamos.
Tinkamos kokybės maisto produktai bei gėrimai gali būti keičiami ir grąžinami tik pardavėjui geranoriškai sutikus.
Kalbant apie ne maisto prekes, 15min jau rašė apie Mažmeninės prekybos taisyklėse numatytą negrąžinamų prekių sąrašą. Tada N.Jarmulkovič aiškino, kad į minėtą sąrašą patenka, pavyzdžiui, žaislai, žaidimai, knygos, parfumerijos ir kosmetikos gaminiai, juvelyriniai dirbiniai, laikrodžiai. Šios prekės, būdamos tinkamos kokybės, gali būti grąžinamos tik pardavėjui sutikus.
Tačiau avalynė, drabužiai (išskyrus kojines, apatinius, pižamas, kūdikių drabužėlius ir panašius dirbinius), rankinės, diržai, taip pat fejerverkai yra grąžinami ir keičiami.
Įprastai vartotojas turi teisę per 14 dienų nuo prekės įsigijimo ją pakeisti arba grąžinti ir atgauti pinigus.
„Svarbu pažymėti, kad pirkėjo reikalavimas pakeisti arba grąžinti daiktus tenkinamas, jeigu daiktai nebuvo naudojami, nesugadinti, išsaugotos jų vartojamosios savybės bei daiktai nepraradę prekinės išvaizdos ir pirkėjas išsaugojo pirkimo dokumentą“, – pabrėžė VVTAT atstovė.