Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nuo pavasario barai kels kainas, bet mažiau lankytojų nesitiki

Artėjant šiltajam metų sezonui sprendimas nuo kovo didinti akcizus alkoholiniams gėrimams atsispindės ir barų kainoraščiuose – visi 15min kalbinti barų savininkai teigė, kad dėl akcizų padidins kainas. Barų savininkai nesitiki, kad lankytojų srautas nuo to sumažės. Tačiau dėl savo likimo baiminasi smulkieji prekybininkai.
„Alaus biblioteka“
„Alaus biblioteka“ / Jurgos Čekatauskaitės nuotr.

Tomas Bartninkas, vienas iš Vilniuje veikiančio baro „Alaus Bibliotekos“ įkūrėjų, teigia, kad akcizų padidėjimas atsispindės ir kainoraštyje.

„Akcizus nustato valstybė, mes juos uždėsime ir toliau alų pardavinėsime. Mokesčius reikia mokėti, o mums svarbiausia, kad leistų pardavinėti gerą alų. Kainos aišku, kad keisis – kas gi tą akcizą sumokės. Negali nesumokėti“, – 15min sakė T.Bartninkas.

Haroldas Arėška, vienas iš barų „Špunka“ ir „Dėvėti“ savininkų, taip pat teigia, kad akcizo dydžiu kainos išaugs.

Aludariai išties galėtų pasijusti šios valstybės šeimininkais, jei jiems pavyktų pasiekti vieną, iš pažiūros nekaltą, laimėjimą: visus alkoholinius gėrimus „uždaryti“ į specializuotas parduotuves, – teigia Renatas Žemaitis, vyno parduotuvės „Wine & Smile“ vadovas.

„Žmonėms galutinis produktas vis tiek pabrangs – jie sumokės papildomus mokesčius. Pas mus kainos ir taip nėra kažkuo ypatingai didelės, mes jų anksčiau nekėlėm. Tačiau kylant savikainai turime reaguoti. Nežiūrim į tai kaip į papildomo uždarbio galimybę“, – sako H.Arėška.

Vaidotas Burbulis, „Burbulio vyninės“ savininkas, tikina negalvojęs, kaip reikės keisti kainas.

„Pažiūrėsiu, kaip elgtis, kol kas dar nesugalvojau. Galbūt vienus įkainius paliksiu tuos pačius, jei antkainis didesnis, o kur mažesni antkainiai, gali būti, kad padidinsiu kainą“, – tikina V.Burbulis.

Lankytojai vis tiek būriuosis

15min kalbinti pašnekovai nesibaimina, kad akcizų augimas sumažins jų lankytojų srautą.

„Akcizai padidės ne tiek smarkiai, butelis vyno pabrangs apie 60 euro centų. Tai nėra labai kažkas tokio geriems vynams, kurie baruose ir restoranuose pardavinėjami su dideliais antkainiais. Labiau tai paveiks tuos vartotojus, kurie renkasi pagal kainą“, – sako V.Burbulis.

Jis labiau nerimauja ne dėl akcizų dydžio, bet dėl kaistančios politinės atmosferos šiuo klausimu: „ką žinai, ką dar ta valdžia sugalvos.“

Tomas Bartninkas
Tomas Bartninkas

T.Bartninkas tikina, kad barą lankytojai renkasi ne pagal kainą, o pagal kokybę.

„Mūsų vartotojai kainai mažai jautrūs, kadangi mes esam tie, kurie parduoda rinktines alaus rūšis. Mūsų gera auditorija, alų vis tiek pardavinėsime. Žinoma, gailime vartotojų, jei reikia mokėti per brangiai, bet jei kainos kyla visur, nematome dėl to jokių problemų“, – kalbėjo „Alaus bibliotekos“ atstovas.

H.Arėška nemano, kad lankytojų sumažės, tačiau jį piktina, kad nuo akcizų didinimo labiausiai kliuvo alui.

„Žingsnis nėra labai racionalus. Alus yra silpniausias alkoholis, dar jei jis natūraliai pagamintas, tikrai nėra grėsmingiausia problema visuomenėje. Alus bare veikiau yra bendravimo forma – klientai ateina pabūti“, – teigė jis.

Pagąsdino „alaus pilvais“

Renatas Žemaitis, vyno parduotuvės „Wine & Smile“ vadovas piktinasi, kad vis tik vyno butelis po akcizų pakeitimų brangs labiausiai – 53 centais, kai alaus butelis – apie 14 centų.

„Iš tikrųjų metus aludariai galėjo baigti iššovę gero šampano butelį ir švęsdami savo laimėjimą. Taip, alaus akcizas didėja ir alus brangs. Nuo kovo alaus skardinė kainuos maždaug 14 euro centų daugiau. Bet iš tikrųjų tai yra mažiausias brangimas lyginant su visais kitais alkoholiniais gėrimais. Visi alaus konkurentai nuo kovo brangs gerokai daugiau. Tad konkurencinėje kovoje aludariai ėmė ir laimėjo“, – atsiųstame pranešime piktinosi R.Žemaitis.

Pauliaus Jurkevičiaus nuotr./Vynas
Pauliaus Jurkevičiaus nuotr./Vynas

Jis apgailestauja, kad alus ir toliau liks pigiausias alkoholinis gėrimas šalyje, o vyno akcizas išlieka dvigubai didesnis, palyginti su akcizu alui.

„Kaina lemia, ar žmogus įsidės alaus, sidro, natūralios fermentacijos vynuogių vyno ar viskio į pirkinių krepšelį. Natūralu, kad išlikdamas pigiausiu alus ir toliau bus perkamiausias alkoholinis gėrimas Lietuvoje“, – teigė R.Žemaitis.

Jis įspėjo, kad nebeišgalėdami nusipirkti natūralios fermentacijos vynuogių vyno ar kitokių mėgstamų gėrimų, gyventojai pereis prie gerokai pigesnio alaus ir augins sau „alaus pilvus“.

„Aludariai išties galėtų pasijusti šios valstybės šeimininkais, jei jiems pavyktų pasiekti vieną, iš pažiūros nekaltą, laimėjimą: visus alkoholinius gėrimus „uždaryti“ į specializuotas parduotuves, o alų palikti paprastose maisto prekių parduotuvėse. Jei „netyčia“ taip nutiktų, galėtume drąsiai teigti, kad aludariai laimėjo sausai. Tai būtų vienareikšmis sutriuškinimas natūralios fermentacijos vynuogių vynui“, – nerimauja R.Žemaitis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos