Bankų atstovai teigia, kad klientams nieko papildomai daryti nereikės. Debetinės sutartys į elektronines sąskaitas pasikeis automatiškai. Jos bus teikiamos nemokamai. Tuo pat metu bankų atstovai priduria, kad ne visi automatiniai mokėjimai gali išlikti.
Bus informuoti
Jeigu bendrovė nuspręs nesirinkti e. sąskaitos sprendimo, klientai po Naujųjų metų turės patys pasirūpinti sąskaitų apmokėjimu, nes jos nebebus automatiškai apmokamos.
„Nuo 2016 m. tiesioginio debeto paslauga nebebus teikiama, nes ji neatitinka SEPA reikalavimų. „Swedbank“ savo klientams siūlo naują patogų sprendimą paslaugų teikėjų sąskaitoms apmokėti – elektronines sąskaitas.
Jeigu bendrovės, su kuriomis iki šiol klientai atsiskaitydavo tiesioginiu debetu, pasirinks savo klientams teikti elektronines sąskaitas, mokėtojams niekuo papildomai rūpintis nereikia.
Jų tiesioginio debeto sutartys bus keičiamos elektroninės sąskaitos automatinio mokėjimo sutartimis, o sąskaitos ir toliau bus automatiškai apmokamos. Kaip ir mokant tiesioginiu debetu, automatinis elektroninių sąskaitų apmokėjimas pervedant lėšas į įmonės sąskaitą banke „Swedbank“ nieko nekainuos“, – 15min teigė banko „Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius.
Pasak jo, prie sąskaitų apmokėjimo individualiais pavedimais gali tekti grįžti tokiu atveju, jei debeto sutartį sudariusi bendrovė nesirinks elektroninių sąskaitų kaip mokėjimo būdo:
„Jeigu bendrovė nuspręs nesirinkti e. sąskaitos sprendimo, klientai po Naujųjų metų turės patys pasirūpinti sąskaitų apmokėjimu, nes jos nebebus automatiškai apmokamos.
Tai galima padaryti mokant įmoką (jei įmonė yra įmokų gavėja), atliekant paprastą mokėjimo pervedimą arba sudarant periodinio mokėjimo sutartį, jei kas mėnesį lėšų gavėjui mokama fiksuota suma. Apie kiekvienos įmonės apsisprendimą klientai yra informuojami asmeniškai.“
Vardina privalumus
Pasirinkę automatinį elektroninės sąskaitos apmokėjimą, galėsite nustatyti didžiausią mokėtiną dienos ir mėnesio sumą ar pasirinkti dalinį elektroninės sąskaitos apmokėjimą.
SEB banko Verslo plėtros departamento direktorius Linas Januševičius 15min paaiškino, kas yra elektroninė sąskaita. Tai yra elektroninis dokumentas, kuris siunčiamas paslaugų gavėjui (mokėtojui) vietoj popierinės PVM sąskaitos faktūros.
Klientui jokių papildomų veiksmų atlikti nereikia, jei jis pageidauja, kad ir toliau vyktų automatiniai atsiskaitymai su paslaugų teikėjais.
Elektroninės sąskaitos interneto banke pateikiamos nemokamai. Pinigai paslaugų teikėjui pervedami nemokamai pasirinkus elektroninių sąskaitų automatinio apmokėjimo būdą. Apmokant kitu būdu bus taikomi įprasti pinigų pervedimo įkainiai, o pasirinkusiems paslaugų planą – paslaugų plano įkainiai.
„Elektroninė sąskaita, palyginti su tiesioginiu debetu, turi daugiau privalumų. Interneto banke galėsite peržiūrėti visų paslaugų teikėjų elektronines sąskaitas ir pasirinkti, kurias elektronines sąskaitas norite apmokėti atlikdami vienkartinį pinigų pervedimą, o kurias – pavesti bankui apmokėti automatiškai.
Jei elektroninėje sąskaitoje neteisingai nurodyta suma, automatinį apmokėjimą galėsite atšaukti. Pasirinkę automatinį elektroninės sąskaitos apmokėjimą, galėsite nustatyti didžiausią mokėtiną dienos ir mėnesio sumą ar pasirinkti dalinį elektroninės sąskaitos apmokėjimą. Be to, elektroninės sąskaitos bus apmokamos poilsio ir švenčių dienomis.
Atsisakyti elektroninių sąskaitų ar elektroninių sąskaitų automatinio apmokėjimo galėsite bet kada prisijungę prie interneto banko ar atvykę į artimiausią banko skyrių“, – minėjo departamento vadovas.