Kiekvienas įmonės savininkas svajoja apie kuo didesnę pelno maržą, tačiau kaip seksis įmonei, priklauso ne tik nuo įžvalgių sprendimų, nemiegotų naktų, konkurencijos aršumo, bet ir sektoriaus.
Verslo duomenų platformos „Scoris“ atlikta analizė atskleidė, kad Lietuvoje didžiausią pelno maržą uždirba nekilnojamojo turto operacijų sektoriaus įmonės – beveik 30 proc. ir farmacinių preparatų gamybos įmonės – beveik 28 proc., o štai mažmeninės prekybos įmonių pelno marža – tik 3,3 proc.
Suprasti akimirksniu
- Pelno marža parodo įmonės pelningumą, t.y. pelno ir pajamų santykį.
Konsultacijų ir audito bendrovės EY tarptautinio apmokestinimo ir sandorių partneris Donatas Kapitanovas 15min tvirtino, kad pelno marža yra vienas iš svarbiausių finansinių rodiklių, kuris parodo, kokią dalį pajamų įmonė sugeba paversti pelnu po visų išlaidų padengimo.
Aukšta pelno marža gali rodyti, kad įmonė turi konkurencinį pranašumą rinkoje, pavyzdžiui, dėl unikalių produktų, efektyvių veiklos procesų ar stipraus prekės ženklo.
Pasak jo, Lietuvoje pelno marža, kuri būtų laikoma gera ar akcininkų siekiama, dažniausiai svyruoja nuo 10 iki 20 proc.
„Pelno marža per 20 proc. būtų laikoma labai gera ir rodytų, kad įmonė yra itin pelninga bei efektyviai valdoma. Tačiau svarbu pažymėti, kad šie intervalai gali skirtis priklausomai nuo konkrečios įmonės veiklos augimo etapo, sektoriaus ir pan.“, – pastebi D.Kapitanovas.
Tačiau Lietuvoje galima rasti įmonių, kurių pelno marža siekia ir 60–80 proc. Tai atskleidė 15min prašymu „Scoris“ sudarytas TOP100 didžiausią pelno maržą turinčių įmonių sąrašas, kuriame – plačiai žinomi skelbimų portalų valdytojai, informacinių technologijų, nekilnojamojo turto (NT), transporto, azartinių lošimų, žiniasklaidos ir kitų sektorių atstovai.
15min dalijasi visu 100-tuku ir nagrinėja, kas sieja šias bendroves, kaip joms tai pavyko ir kodėl vienuose sektoriuose pelno maržos didesnės nei kituose.