2018 09 20 /14:29

Odontologijos priemonėms – 9 proc. PVM

Visoms odontologijos medžiagoms, priemonėms, instrumentams bei aparatams nuo 2019 metų kovo siūloma taikyti pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvatą. Vietoj dviejų tarifų – 5 ir 21 proc., būtų taikomas 9 proc. mokestis.
Šeštadienį daugiavaikių šeimų vaikai lankėsi odontologijos klinikoje.
Pas odontologą / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Tokią Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo pataisą siūlo Seimo Sveikatos reikalų komiteto nariai: konservatorius Antanas Matulas, „valstietis“ Raimundas Martinėlis bei Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto atstovas soocialdemokratas Juozas Olekas.

A.Matulas mano, kad iki 9 proc. sumažintas PVM atpigins odontologų paslaugas.

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga neprieštarautų mažesniam PVM odontologijos vaistams.

„Jeigu žmogus už kažką moka pats, valstybė neišgali užmokėti, tai taikyti didesnį apmokestinimą nėra logikos. Tik tuo neturėtų būti piktnaudžiaujama, nes kiekviena lengvata sukuria iš vienos pusės prielaidas kažkam pigti, bet iš kitos pusės nebūtinai pacientai kažką sutaupys“, – BNS teigė ministras.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Aurelijus Veryga
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Aurelijus Veryga

Pataisų iniciatoriai nurodo, kad Lenkijoje odontologijai taikomas 8 proc., Vokietijoje – 7 proc., Čekijoje – 15 proc., Airijoje – 13,5 proc., Portugalijoje – 6 proc. PVM.

Dabar 5 proc. PVM tarifas taikomas daliai odontologijos priemonių, tačiau jų sąrašas nėra tikslus.

Lietuvos sveikatos mokslų universitetų tyrimai rodo, kad profilaktiškai burnos sveikatą tikrinasi kas ketvirtas gyventojas, o beveik 12 proc. 20–29 metų žmonių to nedaro dėl didelių kainų.

Statistikos departamento duomenys rodo, kad, pavyzdžiui, helio plombos vidutinė kaina 2014 metais siekė 34,04 euro, 2015 metais – 35,67 euro, 2016 metais – 37,83 euro.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis