„Mokame pinigus už degalus, mokame už kelius ir tas akcizas susirenka nemažas – 1,2 mlrd. eurų. reikėtų mums dabar paskaičiuoti, kiek iš tų tų pinigų skirti keliams. Pagal dabartinę situaciją, reikėtų apie 85 proc., dabar skiriama gal 56 proc. Manau, kad už kelius jeigu surenkami pinigai, tai pirmiausiai keliams juos ir skirti“, – ketvirtadienį LRT radijui sakė parlamentaras.
25 parlamentarai žvyrkeliams per gyvenvietes asfaltuoti ir kelių priežiūrai bei plėtrai papildomai siūlo numatyti 188,9 mln. eurų, nes Lietuvos automobilių kelių direkcijos atliktų tyrimų duomenimis, daugiau kaip trečdalis, t. y. 39,72 proc. šalies kelių, buvo blogos ir labai blogos būklės.
Susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas sako, kad dėl infliacijos Kelių priežiūros ir plėtros programoje numatyti darbai brangsta apie 25 proc., o opozicijos siūlomos sumos užtektų padengti trūkstamas lėšas.
„Planuotume, kad dėl pabrangimo ko gero reikėtų 25 proc. daugiau lėšų, kad tai įgyvendinti. Ko gero, pakaktų tos sumos. Kalbama apie kelių būklę, žvyrkelių programą. 2017 metais ta programa pradėta, jos įgyvendinimui yra likę apie 110 kilometrų, taip pat žvyrkelių per gyvenvietes, apie 39 kilometrus. Šias programas būtų realu kitais metais pabaigti ir galvoti apie naują programą“, – LRT radijui sakė M.Tarnauskas.
Anot jo, kitais metais Lietuvos keliams iš biudžeto ketinama skirti apie 540 mln. eurų. Viceministras teigia, kad ši suma numatyta įvertinus valstybės galimybes.
„Matome, kad kitais metais planuojama palikti panašų finansavimo lygį, apie 540 mln. eurų, ir suprantame, kad jeigu tas finansavimas liks panašus, turime suprasti, kad tų darbų bus padaryta mažiau. (...) Turime įvertinti realias galimybes“, – sakė M.Tarnauskas.
Seimui ketvirtadienį ketinama teikti rezoliuciją dėl žvyrkelių per gyvenvietes asfaltavimo programos tęstinumo ir valstybinės reikšmės kelių priežiūros, plėtros, rekonstrukcijų ir remonto.