„Dabartiniai dvišalės prekybos ir investicijų rodikliai nėra dideli. Manome, kad tikrasis Lietuvos eksporto rodiklių proveržis prasidės po to, kai Lietuvos mėsos ir pieno produktams bus išduoti atitikties ir kokybės sertifikatai. Tikimės, kad tai įvyks kitų metų pradžioje“, – pareiškė Osvaldas Čiukšys.
Šių metų pradžioje įkurta taryba siekia plėtoti Lietuvos ir Kinijos ekonominį bendradarbiavimą ir skatinti Lietuvos eksportą į Kiniją, taip pat Kinijos investicijas Lietuvoje. Anot O.Čiukšio, Rusijos rinka yra mažiau patraukli ir tampa neprognozuojama, todėl Lietuvos įmonės ieško alternatyvų.
Jis taip pat atkreipė dėmesį į vis didėjantį Kinijos įmonių susidomėjimą Lietuva, kaip galima investicijų vieta
„Poreikis diversifikuoti eksportą tampa vis svarbesnis“, – teigė O.Čiukšys.
Pasak jo, taryba jau pradėjo planuoti dvišalio bendradarbiavimo skatinimo veiksmus.
„Taryba turi vieną konkretų projektą, kurį gali pasiūlyti Lietuvos įmonėms. Pagal jį didžiausiuose prekybos centruose svarbiausiuose Kinijos miestuose būtų atidarytos 3–5 lietuviškų produktų parduotuvės. Mes koordinuosime šį projektą ir pirmąsias vieną dvi parduotuves planuojame atidaryti kitų metų vasarą“, – teigė O.Čiukšys.
Jis taip pat atkreipė dėmesį į vis didėjantį Kinijos įmonių susidomėjimą Lietuva, kaip galima investicijų vieta.
„Vis daugėja Kinijos verslo delegacijų. Be to, vis daugiau Kinijos įmonių planuoja dalyvauti specializuotose šį rudenį rengiamose prekybos ir paslaugų parodose“, – teigė O.Čiukšys.
Anot jo, Lietuva turi puikių maisto produktų, kurių ir kokybė, ir kaina yra gera, juos „galima pristatyti kaip produktus, pagamintus Europoje, taip pat kaip ekologiškus produktus“.
Kalbėdamas apie kitus produktus, kuriuos Lietuva galėtų eksportuoti į Kiniją, O.Čiukšys paminėjo baldus, tam tikrus tekstilės gaminius ir juvelyrinius dirbinius iš gintaro.
Kalbėdamas apie didžiulę Kinijos rinką, O.Čiukšys pažymėjo, kad taryba Lietuvos įmonėms pataria orientuotis ne tik į labiausiai žinomus miestus rytinėje Kinijos dalyje, bet atkreipti dėmesį ir į kitus šalies miestus, kuriuose pasaulinio masto prekės ženklų konkurencija yra mažesnė.