Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Padidinti alaus ir vyno akcizai stumia pirkėjus link stipriųjų gėrimų

Šį pavasarį smarkiai padidinti alaus ir vyno akcizai pirkėjus skatino vartoti daugiau stipriųjų alkoholinių gėrimų, kurių akcizai buvo didinami ne taip drastiškai, rašo „Lietuvos rytas“.
Alkoholis
Alkoholis / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Nutiko tai, ką prognozavome dar prieš akcizų šuolį. Vartotojai stumiami rinktis stipriuosius gėrimus, nes alus arba vynas dėl padidėjusių mokesčių pabrango daug labiau. Neįmanoma, kad tokie drastiški pokyčiai nepakeistų vartotojų elgsenos. Tačiau alaus pramonei tai yra kaip peilis į paširdžius, šis verslas stumiamas už Lietuvos ribų“, – dienraščiui teigė Lietuvos verslo konfederacijos Mokesčių komisijos pirmininkas Marius Dubnikovas.

Iki šiol akcizai buvo didinami palaipsniui, tačiau „valstiečių“ daugumos Seimas nusprendė, kad būtina kovoti sualkoholizmu ir gerokai padidino akcizus. Nuo kovo pradžios akcizai labiausiai išaugo alui ir vynui – iki 112 proc., o etilo alkoholiui – apie 23 procentais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos