Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Panamos kanale atidarytas naujas 5 mlrd. dolerių vertės šliuzas

Skambant pučiamųjų orkestro melodijoms ir plazdant vėliavoms Kinijos laivas, gabenantis daugiau negu 9 tūkst. konteinerių, sekmadienį įplaukė į naują išplėstą šliuzą, kurs dvigubai padidins Panamos kanalo pralaidumą, užbaigus milijardus JAV dolerių kainavusį projektą, galinti lemti šviesią ekonomikos ateitį, nors tarptautinė laivyba dabar išgyvena sunkius laikus.
Panamos kanale atidarytas naujas 5 mlrd. dolerių vertės šliuzas.
Panamos kanale atidarytas naujas 5 mlrd. dolerių vertės šliuzas. / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Apsiniaukusią dieną keli vilkikai nutempė laivą „Cosco Shipping Panama“ į naująjį šliuzą prie Agva Klaros Kolono provincijoje, už maždaug 80 km į šiaurę nuo sostinės.

Tūkstančiai gyventojų, susirinkusių dar paryčiais stebėti išplėsto šliuzo atidarymo, mojavo nacionalinėmis vėliavomis, grojant pučiamųjų orkestrui.

Nors šis 5,25 mlrd. dolerių vertės projektas buvo baigtas beveik dvejais metais vėliau negu planuota dėl statybos trikdžių ir streikų, šliuzas galiausiai buvo oficialiai atidarytas, kai per jį perplaukė 300 metrų ilgio ir 48 metro pločio Kinijai priklausantis konteinerinis laivas. „Cosco Shipping Panama“ yra vienas iš naujausių megalaivų, kurie nuo šiol galės plaukioti Panamos kanalu.

Prognozuojama, kad visą dieną vyksiančiose iškilmėse dalyvaus apie 30 tūkst. žmonių ir aštuonių kitų valstybių vadovai, o pareigūnai buvo nusiteikę pakiliai.

„Tai įrodymas, kad išplėstas Panamos kanalas yra svarbus ne vien regiono jūrų prekyboje, bet ir visame pasaulyje“, – sakė Oscaras Bazanas, Panamos kanalo valdybos vykdomasis viceprezidentas planavimui ir komercijos plėtrai.

„Kanalas yra laimintis statymas. (Klientams) bus naudinga sutaupyti ne vien laiko, bet ir pinigų, nes kanalas yra atstumą trumpinantis maršrutas“, – aiškino jis.

Vis dėlto šios iškilmės vyko tuo metu, kai pasaulyje krovinių gabenimo jūra apimtys yra sumažėjusios dėl atpigusios naftos, ekonomikos sulėtėjimo Kinijoje, kuri yra antroji didžiausia Panamos kanalo naudotoja, taip pat kitų veiksnių, sumažinusių laivybos intensyvumą ir pajamas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais