Pandeminių metų vartojimo tendencijos: daugiau pinigų leista kurortuose, didesnis dėmesys lietuviškoms e-parduotuvėms

Artėjant metų pabaigai, finansų platforma „Revolut“ pažvelgė į savo klientų Lietuvoje vartojimo pokyčius per pandeminius 2020-uosius. Lietuvių apsipirkimas kėlėsi į internetą, vartotojai daugiau dėmesio skyrė lietuviškai produkcijai, daugiau pinigų leido kurortuose, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Prekyba internetu
Prekyba internetu / 123RF.com nuotr.

Daugiau dėmesio lietuviškai e-prekybai

Šiemet Lietuvos vartotojai skyrė daugiau dėmesio vietiniams e-prekybos kanalams. Nors pasaulinėse e-parduotuvėse lietuviai vis dar išleido 4,5 karto daugiau nei lietuviškose, pastarosiose bendra išleista suma šiemet buvo net 142 proc. didesnė nei pernai, tad susidomėjimas vietine e-prekyba didėjo.

123RF.com nuotr./Elektroninė parduotuvė
123RF.com nuotr./Elektroninė parduotuvė

Bendrai „Revolut“ klientų Lietuvoje išlaidos pirkiniams internetu augo 68 proc. Lietuvos e-parduotuvėse pastebimai didėjo ir vidutiniškai vieno apsipirkimo metu išleista suma – šiemet ji augo 71 proc. iki 32 eurų. Pasaulinėse el. parduotuvėse „Revolut“ klientai iš Lietuvos išleido vidutiniškai po 29 eurus, 24 proc. daugiau nei pernai.

Išlaidos Lietuvos kurortuose dvigubėjo

Pasaulinei pandemijai pakoregavus atostogų planus, turistų antplūdį fiksavo visi Lietuvos pajūrio kurortai. Tai rodo ir „Revolut“ klientų atsiskaitymų kortele duomenys – Klaipėdoje kovo-gruodžio mėnesiais, palyginus su tuo pačiu laikotarpiu pernai, jie išleido 99 proc. daugiau, Neringoje – 95 proc., Palangoje – 85 proc.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Palangos tiltas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Palangos tiltas

Į kitas šalis keliavusių „Revolut“ klientų išlaidos užsienyje šių metų kovo-gruodžio mėnesiais mažėjo perpus – 49 proc. – jei lyginsime su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Daugiausia už Lietuvos ribų keliavusių klientų „Revolut“ kortele naudojosi kaimyninėse šalyse – Lenkijoje ir Latvijoje. Labiausiai mažėjo keliavusiųjų į Turkiją, taip pat tradicinėmis atostogų kryptimis Pietų Europoje – į Italiją, Ispaniją.

Karaliavo internetinė prekyba

Pandemija turėjo įtakos ir Lietuvos gyventojų pirkiniams – jie kėlėsi į internetą. Fiziniams atsiskaitymams „Revolut“ kortele Lietuvoje šių metų kovo-gruodžio mėnesiais gyventojai išleido 1 proc. mažiau nei tuo pačiu metu pernai, atsiskaitymai fizinėse vietose užsienyje pandemijos metu mažėjo beveik 50 proc. O štai internetinė prekyba išgyveno tikrą bumą – „Revolut“ klientų išlaidų suma e-parduotuvėse augo net 68 proc.

Bekontakčių mokėjimų bumas

Saugesnių atsiskaitymo būdų ieškantys klientai vis aktyviau naudojasi bekontakčiu atsiskaitymu. Jei 2019 m. bekontakčiu būdu „Revolut“ kortele atsiskaitydavo 2 iš 3 klientų, tai gruodį šiuo atsiskaitymo būdu naudojosi apie 95 proc. „Revolut“ klientų Lietuvoje.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Bekontaktis atsiskaytimas
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Bekontaktis atsiskaytimas

Bekontakčio mokėjimo augimui teigiamos įtakos turėjo ir „Apple Pay“ bei „Google Pay“ bekontakčių atsiskaitymų augimas. Keičiasi ir žmonių požiūris į grynuosius pinigus – „Revolut“ klientų, kurie gryninosi pinigus bankomate, buvo 7 proc. mažiau nei pernai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis