Su 15min susisiekęs Robertas pasakojo, kad su žmona šiuo metu augina vienerių metų sūnų. Sutuoktinė šiuo metu yra dekretinėse atostogose, o šeima sutarusi, kad vaiko priežiūros išmoką už antruosius metus gaus vyras. Tad išmoką vyras kas mėnesį perveda žmonai.
„Praėjusį penktadienį pamačiau, kad iš „Sodros“ atėjo pinigai, tad juos anksti ryte iškart ir pervedžiau žmonai. Ryte buvo gera nuotaika, tad pagalvojau pašmaikštauti ir mokėjimo paskirtyje įrašyti žodį „kukulis“. Tokia yra mūsų vaiko pravardė“, – 15min sakė Robertas.
Penktadienis ėjo, o pinigai į sąskaitą žmonai vis neįkrito. Vis dėlto šeima to pernelyg nesureikšmino. Galiausiai atėjo šeštadienis – sutuoktiniai jokių veiksmų nesiėmė, nes žinojo, kad laisvadieniais tokių klausimų neišspręsi.
Ryte buvo gera nuotaika, tad pagalvojau pašmaikštauti ir mokėjimo paskirtyje įrašyti žodį „kukulis“.
Tačiau pirmadienį porą jau apėmė nerimas.
„Matau, kad iš mano sąskaitos pinigai nuskaityti, o žmona jų negauna. Ji pirmadienį paskambino savo bankui „Swedbank“ bendruoju telefonu. Konsultantė paaiškino, kad jokių pavedimų nemato. Sako, skambinkite į banką, kurio klientas yra jūsų vyras. Aš paskambinau į SEB, man paaiškino, kad viskas turėtų būti gerai, pinigai iš sąskaitos išėjo ir buvo užskaityti kaip momentinis mokėjimas. Tada mes jau persigandome“, – situaciją apibūdino Robertas.
Vis nesulaukdami pinigų sutuoktiniai nutarė užsiregistruoti konsultacijai viename iš „Swedbank“ Panevėžio filialų. Bet ir iš jo panevėžiečiai išėjo nieko nepešę – anot jo, konsultantė bandė susisiekti su mokėjimą sustabdžiusiu kolega, tačiau jis ragelio nekėlė.
Vėliau bankas Roberto žmonai atsiuntė raštą, kuriame prašė moters paaiškinti, už kokias prekes ar paslaugas vykdomas atsiskaitymas bei pateikti dokumentus, pagrindžiančius mokėjimą, pagal mokėjimo paskirtį „kukulis“.
Antradienį iš pat ryto, pasak Roberto, sutuoktinė vėl puolė susirašinėti su banko konsultantais.
„Jai pasakė, kad reikia laukti, per parą situacija bus išnagrinėta. Nieko konkrečiai bankas nepasakė. Galiausiai antradienį vakare mobiliojoje programėlėje pamatėme, jog pinigai atėjo į sąskaitą“, – nurodė jis.
Įdomu tai, kad programėlėje buvo rodoma, jog pinigai sąskaitą pasiekė 10 val. ryto, nors tuo metu Roberto žmona su banku dar tik susirašinėjo, o konsultantės platesnės informacijos tuo metu suteikti negalėjo.
Tiesa, pašnekovas patikslino, kad jokių dokumentų „Swedbank“ žmona nepateikė, užteko paaiškinti, kad žodis „kukulis“ tebuvo pokštas.
„Pyktis suėmė ne todėl, kad sustabdė mokėjimą, bet kad pusantros darbo dienos jokio atsakymo nebuvo. Po pervedimo irgi niekas nesusisiekė, nesuteikė jokios informacijos. Liko ir nuoskauda, kad viskas vyko taip lėtai. Gerai, kad čia ne vienintelė mūsų sąskaita, nes penkias dienas sėdėti be pinigų vien dėl to, kad bankui vienas žodis užkliuvo...“ – stebėjosi jis.
Tad kodėl mokėjimas buvo sustabdytas?
15min žiniomis, problemų kilo, nes „kukulis“ latviškai reiškia žodį „kyšis“.
Visgi „Swedbank“ atstovas Saulius Abraškevičius sakė, kad dėl gyventojų duomenų apsaugos reglamentavimo negali komentuoti konkrečių klientų atvejų detalių.
Mokėjimų pavedimai, pasak jo, gali būti sustabdyti standartinio proceso metu dėl rizikų, susijusių su mokėjimo paskirtyje įvardytu veiksmu ar objektu.
„Mokėjimo pervedimų paskirtyje negali būti jokių įrašų, kurie būtų siejami su bet kokia neteisėta veikla. Tokios mokėjimo operacijos stabdomos ir tiriamos, o norint gauti daugiau informacijos klientui gali būti užduodami papildomi klausimai“, – sakė S.Abraškevičius.
Tokių atvejų, kai bankai įšaldo papokštauti panorusių klientų pervedimus, yra buvę ir anksčiau. 2019 m. nuskambėjo istorija, kai pervesdama 5 eurus draugui viena vilnietė mokėjimo paskirtyje įrašė „Sex, Drugs & Rock’n’Roll“ (liet. „seksas, narkotikai ir rokenrolas“). Tuokart ji irgi buvo priversta aiškintis bankui.
S.Abraškevičius tada sakė, kad mokėjimo pavedimo paskirtyje nurodomi žodžiai „narkotikai“ („drugs), „ginklai“ („guns), „teroristai“ („terrorists) ir panašūs visada atkreips banko dėmesį.