Parama verslui – skydas nuo ateities netikėtumų

Verslo strategai, planuodami savo įmonių veiklos ateitį, kaip galėdami stengiasi atsižvelgti į galimus verslo sąlygų pasikeitimus vidaus, ir tarptautinėje rinkose. Rinkų diversifikacija, galimų rizikų numatymas ir skaidymas dažnai padeda apsidrausti nuo ateities netikėtumų. Ūkio ministerija, siekdama užtikrinti ūkio plėtrą, ekonomikos augimą, inovacijų diegimą versle, skiria Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų finansinę paramą, įmonių gamybos modernizavimui, naujų rinkų Europoje ir kitur paieškai, konkurencingumo tarptautinėje rinkoje stiprinimui.
Viena didžiausių medienos perdirbimo įmonių Baltijos šalyse UAB "Juodeliai" siekia būti konkurencinga, išlaikyti eksportą esamose rinkose ir kartu padidinti eksporto pajamas. Bendrovės nuotr.
Viena didžiausių medienos perdirbimo įmonių Baltijos šalyse UAB "Juodeliai" siekia būti konkurencinga, išlaikyti eksportą esamose rinkose ir kartu padidinti eksporto pajamas. Bendrovės nuotr.

Pagal 2007-2013 metų Ekonomikos augimo veiksmų programos „Verslo produktyvumo didinimas ir aplinkos verslui gerinimas” prioritetą, Marijampolės regione ES struktūrinių fondų paramą gavo 38 projektai, kuriems skirta daugiau nei 40 mln. Lt lėšų. Iš šių projektų 18 jau įgyvendinti ir jiems skirta beveik 10 mln. Lt.

Įmonės, gavusios ES struktūrinių fondų paramą ne tik galės daugiau lėšų skirti savęs ir gaminamos produkcijos pristatymui užsienio parodose, naujų verslo partnerių paieškai, bet ir įsitvirtinti naujose rinkose.

Pinigai naujų rinkų užsienyje paieškai

UAB „Mantinga“ 2000 metais Marijampolėje atidariusi savo gamyklą greitai tapo gerai šalies rinkoje žinoma šaldytų duonos ir pyrago produktų gamintoja. Siekdama didinti savo konkurencingumą bendrovė nutarė aktyviau investuoti į naujų rinkų užsienyje paiešką. Tuo tikslu bendrovė ėmėsi įgyvendinti projektą „Naujų galimybių užsienio rinkose paieška UAB „Mantinga“ produktyvumui didinti“. Bendra šio jau baigto vykdyti projekto vertė siekė 370 159 Lt, o projektui skirtas finansavimas (iš ES lėšų) - daugiau nei 135 tūkst. litų. Projekto vykdymo pradžioje buvo planuojama, kad per trejus metus po projekto įgyvendinimo įmonės eksportas, palyginus su 2009 m., išaugs iki 44,70 proc.

Tad kas konkrečiai pasikeitė „Mantingos“ veikloje po šio projekto įgyvendinimo, kokie buvo  svarbiausi jo rezultatai? „Projektas suteikė puikias galimybes pristatyti įmonę, gaminamos produkcijos asortimentą bei prekinį ženklą Lietuvos ir užsienio vartotojams, verslo partneriams. Jis  prisidėjo prie teigiamo įmonės įvaizdžio formavimo ir atvėrė galimybes bendradarbiavimo plėtrai užsienio rinkose“, – sakė UAB „Mantinga“ projektų vadovė Raminta Čižienė.

"Mantingos“ dalyvavimas tarptautinėse parodose, padėjo užmegzti ekonomiškai svarbių ryšių su naujais užsienio partneriais. Bendrovės nuotr.
"Mantingos“ dalyvavimas tarptautinėse parodose, padėjo užmegzti ekonomiškai svarbių ryšių su naujais užsienio partneriais. Bendrovės nuotr.

Pasak jos, projekto įgyvendinimo metu buvo parengta reklaminė medžiaga, skirta įmonės pristatymui užsienyje, finansuotas įmonės dalyvavimas tarptautinėse parodose (Olandijoje, Prancūzijoje, Didžiojoje Britanijoje, Lenkijoje), kuriose buvo pristatoma įmonės gaminama produkcija ir užmegzti prekybiniai santykiai. R. Čižienė pabrėžė, kad ypač svarbūs buvo užmegzti verslo ryšiai su tų šalių, į kurias lig tol įmonė niekada neeksportavo, verslo bendruomenės atstovais.

ES paramos projektas atvėrė UAB „Mantinga“ plėtros užsienio rinkose galimybes, o tai turėjo teigiamos įtakos įmonės eksporto pajamoms. Eksporto augimas iš parodose užsimezgusių ryšių su Vakarų Europos didmenininkais ir mažmenininkais, naujų produktų kūrimas esamiems ir naujiems klientams dabar leidžia įmonei konkuruoti su didžiaisiais Europos duonininkais.

Išaugęs eksportas

Kitas sėkmingo Lietuvos gamintojų skverbimosi į užsienio rinkas, pasinaudojus ES struktūrinių fondų parama, pavyzdys galėtų būti UAB „Juodeliai“ projektas „UAB „Juodeliai“ eksporto plėtra Vakarų Europos rinkose“. Viena didžiausių medienos perdirbimo įmonių Baltijos šalyse jo ėmėsi   siekdama būti konkurencinga, išlaikyti eksportą esamose rinkose ir kartu padidinti eksporto pajamas.

Prieš įgyvendindama projektą įmonė buvo susidūrusi su keliomis verslo plėtros problemomis, tarp jų mažėjančiomis pardavimų ir eksporto apimtimis, nepakankamai išplėtota užsienio prekyba esamose  rinkose, neįvertintomis plėtros eksporto šalyse perspektyvomis. Siekiant jas išspręsti, o taip pat išlaikyti ir padidinti įmonės eksportą, apyvartą, darbo našumą, produkcijos kokybę, projekto įgyvendinimo metu buvo parengta eksporto plėtros strategija, atlikti užsienio rinkų tyrimai, sukurta verslo partneriams užsienyje skirta internetinė svetainė.

Įmonė šiems tikslams įgyvendinti gavo daugiau nei 141 tūkst. litų ES paramos, prie projekto finansavimo prisidėjo daugiau nei 60 tūkst. Lt nuosavomis lėšomis. UAB „Juodeliai“ direktorius Andrius Zimnickas džiaugėsi, kad vykdant šį projektą pavyko susirasti naujų partnerių ir žengti konkrečius žingsnius plečiant veiklą užsienio rinkose. Visa tai suteikė galimybę bendrovei projekto įgyvendinimo metu įspūdingai, net 270 proc., padidinti eksporto pajamas. 

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų