Parduoti bitkoinų gali ir nebepavykti – pradėjo blokuoti lietuvių sąskaitas

Lietuvoje veikiančios mokėjimo įstaigos jau pradėjo blokuoti klientų, bandžiusių prekiauti kriptovaliutomis, sąskaitas. Dėl to nukentėjęs „Payseros“ klientas tikina negalintis tuo patikėti, o bankai žada į kriptovaliutų prekeivius žiūrėti įtariai – tai, jų nuomone, padidintos rizikos klientai.
„Go9“ esančiame bitkoinų bankomate sukurta piniginė
„Go9“ esančiame bitkoinų bankomate sukurta piniginė / Ernesto Naprio / 15min nuotr.

Socialiniame tinkle „Facebook“ Ignas pasiskundė, kad jo turima „Payseros“ sąskaita buvo užblokuota dėl bandymo parduoti bitkoinus.

„Pardaviau žmogui ETH (eterio kriptovaliuta – 15min), pinigus priėmiau į „Payseros“ sąskaitą. Štai kokį laišką gavau po to. Negaliu patikėti“, – rašo Ignas.

„Facebook“ nuotr./„Payseros“ kliento sąskaita buvo užblokuota
„Facebook“ nuotr./„Payseros“ kliento sąskaita buvo užblokuota

Gautame laiške nurodoma, kad jo sąskaita uždaryta vadovaujantis sutarties punktu, kai draudžiama „priimti mokėjimus nereguliuojama ir/ar neprižiūrima virtualia valiuta, ją pirkti, konvertuoti ar kitaip disponuoti“. Jo sąskaitos likutį mokėjimų bendrovė pasiūlė pervesti į kitą jo turimą sąskaitą.

15min susisiekus su Ignu paaiškėjo, kad tokiam sprendimui pakako mokėjimo paskirtyje nurodyti bitkoinus (BTC).

„Tiesiog vakar susitariau su žmogumi parduoti jam šiek tiek BTC kriptovaliutos – padarė pervedimą iš savo „Payseros“ sąskaitos į mano „Payseros“ sąskaitą ir paskirtyje nurodė BTC. Man nesulaukus pervedimo, kuris turėjo būti įvykdytas per kelias minutes, kas ir taip gana ilgai, asmuo susisiekė su „Payseros“ darbuotoju, kuris atsakė, jog mokėjimas pateko į įtartinų mokėjimų sąrašą, todėl jis bus peržvelgtas artimiausią darbo dieną – tai yra šiandien“, – pasakojo Ignas.

Ryte vaikinas rado laišką ir juo pasidalijo socialiniame tinkle.

Ernesto Naprio / 15min nuotr./Popierinės bitkoinų piniginės
Ernesto Naprio / 15min nuotr./Popierinės bitkoinų piniginės

„Susisiekiau su „Paysera“ ir gavau atsakymą, kad draudžiama prekiauti kriptovaliuta jų sistemoje ir todėl, kad tai darau ne pirmą kartą. Neįsivaizduoju, kodėl jie taip teigia, nes kiti asmenys nenurodė paskirtyje, jog perka kriptovaliutą, o tokių apskritai buvo vos keli atvejai iš daugelio gautų pavedimų už mano teikiamas paslaugas“, – stebisi Ignas.

Jo pirkėjas gavo įspėjimą, kad daugiau tokių pavedimų nedarytų.

„Paysera“: vadovaujamės Lietuvos banko pozicija

Vytautas Urbonas, „Payseros“ komunikacijos vadovas, 15min paaiškino, kad toks sprendimas priimtas dėl anksčiau Lietuvos banko išsakytos pozicijos, jog finansų rinkos dalyviai neturėtų užsiimti veikla, susijusia su kriptovaliutomis. Taip siekiama tinkamai užtikrinti pinigų plovimo bei terorizmo finansavimo prevencijos įstatymo reikalavimus.

„Paysera“ yra nusprendusi neužsiimti veikla, susijusia su kriptovaliutomis, bei klientams per „Payseros“ sistemą neleisti vykdyti mokėjimų, susijusių su kriptovaliutomis. Su šiomis sąlygomis „Payseros“ klientai yra sutikę bendrojoje mokėjimo paslaugų sutartyje. Tad „Paysera“, pastebėjusi asmenis, perkančius ar parduodančius kriptovaliutą, įspėja, kad tai pažeidžia bendrąją sutartį, kurią jie pasirašė“, – teigia V.Urbonas.

Jis patikina, kad pradžioje klientai informuojami, kad pirkti ar parduoti kriptovaliutą per „Payseros“ sistemą yra neleistina, ir jeigu klientas toliau tai darys – jo sąskaita bus uždaryta, o pinigai pervesti į jo pageidaujamą sąskaitą.

123RF.com nuotr./Bitkoinai
123RF.com nuotr./Bitkoinai

„Šiuo specifiniu atveju, apie kurį kalbate, kliento sąskaita buvo užblokuota be perspėjimo, nes šis asmuo užsiėmė kriptovaliutų prekybos veikla, kurią reklamuoja internete. Tai nėra siekis asmeniškai įsigyti ar parduoti kriptovaliutą, tai yra ne vienkartinė veikla“, – aiškino motyvus V.Urbonas.

Lietuvos bankas yra išaiškinęs, kad rinkos dalyviai, teikiantys finansines paslaugas, neturėtų dalyvauti veikloje ar teikti paslaugų, susijusių su virtualiosiomis valiutomis.

„Payseros“ žingsnis kol kas yra griežčiausias sprendimas, kuris buvo pritaikytas kriptovaliutų prekiautojams Lietuvoje.

Bankai taip pat žvelgia įtariai – gali uždaryti sąskaitas

Bankų klientai, bandantys prekiauti kriptovaliutomis, taip pat turėtų sunerimti.

Banko „Swedbank“ Atitikties tarnybos vadovas Vytautas Danta aiškina, kad bankas įgyvendina pinigų plovimo prevencijos reikalavimus ir, kilus įtarimams, bankas gali stabdyti pervedimus bei atlikti situacijos tyrimą.

„Bankas nepradeda naujų arba nutraukia esamus dalykinius santykius su klientais, kurie negali pagrįsti lėšų kilmės ir neteikia informacijos, kuri galėtų pagrįsti vykdomų transakcijų teisėtumą. Prekyba kriptovaliutomis didina pinigų plovimo riziką, todėl tokie klientai ir jų transakcijos visuomet gali sulaukti padidinto banko dėmesio dėl saugumo reikalavimų“, – 15min teigia V.Danta.

2017 m. pabaigoje blokuoti klientų, prekiaujančių kriptovaliutomis, sąskaitas pradėjo Bulgarijos bankai. Anksčiau skelbta, kad Bulgarija sulaikė kompiuterių įsilaužėlius ir iš jų konfiskavo 213,5 tūkst. bitkoinų, kurių pakaktų padengti penktadalį šalies skolos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis