Pareigūnas: FRS gali padidinti palūkanų normas ir puse procentinio punkto, jei to reikės

JAV Federalinio rezervo sistema (FRS) neatmeta galimybės padidinti palūkanų normas puse procentinio punkto, jei infliacija išliks aukšta, interviu „The Financial Times“ pareiškė centrinio banko pareigūnas Raphaelis Bosticas.
JAV doleriai
JAV doleriai / 123RF.com nuotr.

JAV centrinio banko pirmininkas Jerome‘as Powellas šią savaitę pranešė, kad FRS kovo mėnesį planuoja padidinti palūkanų normas, sakydamas žurnalistams, jog didžiausios pasaulio ekonomikos atsigavimas yra pakankamai stiprus, kad galėtų susidoroti su didesniais skolinimosi kaštais.

J.Powellas atsisakė pateikti išsamesnės informacijos apie planuojamo didinimo dydį, teigdamas, kad FRS veiks lanksčiai. Paprastai centrinis bankas didina palūkanų normas ketvirtadaliu procentinio punkto, tuo tarpu pusės punkto padidinimas nebūtų įprastas.

Šeštadienio vakarą „The Financial Times“ paskelbtame interviu R.Bosticas, vadovaujantis Atlantos federalinio rezervo bankui, sakė, kad „kiekvieno posėdžio metu gali būti svarstoma palūkanų didinimo galimybė“.

Pasak centrinio banko atstovo, jis vis dar tikisi, kad iki metų pabaigos palūkanų norma padidės tris ketvirtadalius procentinio punkto.

Visgi „jei duomenys rodys, kad padėtis pasikeitė taip, jog reikalingas arba (būtų) tinkamas 50 bazinių punktų siekiantis poslinkis“, R. Bosticas teigė esąs pasirengęs tam pritarti. 50 bazinių punktų prilygsta pusei procentinio punkto.

FRS sumažino bazines palūkanų normas 2020 metų kovo mėnesį iki 0–0,25 proc., siekdama sušvelninti COVID-19 pandemijos sukeltą šoką ekonomikai.

Augiui grįžtant į vėžes, dabar FRS prioritetas yra sulėtinti infliaciją, įskaitant ir per palūkanų normų didinimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų