Pasaulio bankas paskelbė apie 2 mlrd. JAV dolerių paramą Ukrainos privačiam sektoriui

Pasaulio bankas ketvirtadienį paskelbė apie 2 mlrd. JAV dolerių paramos Ukrainos privačiam sektoriui paketą, siekdamas padėti šaliai pasirengti atstatymo darbams po didžiulės žalos, kurią atnešė Rusijos invazija.
Apšaudytas namas Ukrainoje
Apšaudytas namas Ukrainoje / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Naujausias Tarptautinės finansų korporacijos (TFK, angl. IFC) – Pasaulio banko plėtros padalinio, orientuoto į privataus sektoriaus plėtrą besivystančiose rinkose, – paketas papildys kitą Ukrainai skirtą paramą.

Parama stengiamasi padėti Ukrainai išlaikyti prekybos srautus bei prieigą prie pagrindinių išteklių, tokių kaip maistas ir kuras.

Maskvos invazija padarė daug žalos Ukrainos infrastruktūrai ir sutrikdė privatų sektorių, kuriam anksčiau tekdavo iki 70 proc. šalies bendrojo vidaus produkto (BVP), sakoma TFK pranešime.

Nuo rugsėjo užsidarė maždaug 11 proc. įmonių, o daugiau nei pusė dirba tik dalimi pajėgumų, priduriama pranešime, kuriame remiamasi Ukrainos centrinio banko duomenimis.

„Daugelis įmonių ir toliau teikia darbo vietas ir būtiniausias prekes bei paslaugas, tačiau joms reikia finansavimo, kad galėtų tęsti veiklą“, – teigė TFK.

Karo ir ankstyvojo atstatymo etapo metu naujojoje TFK programoje pagrindinis dėmesys bus skiriamas prieigos prie svarbiausių prekių ir paslaugų užtikrinimui, teikiant neatidėliotiną paramą žemės ūkio verslui ir prekybos finansavimui, įskaitant kuro importą.

„Šiuo nepaprastu metu kapitalo panaudojimas yra būtinas, kad verslas ir gyvybiškai svarbios paslaugos veiktų, o atėjus laikui pasiruoštų didžiulėms rekonstrukcijos pastangoms“, – pažymėjo TFK generalinis direktorius Makhtaras Diopas.

Į paketą įeis iki 1 mlrd. JAV dolerių, kuriuos skirs TFK, tuo metu papildomas finansavimas priklausys nuo remiančių šalių garantijų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis