Pasaulio eksportas dėl gamybos sutrikimų Kinijoje sumažės 50 mlrd. JAV dolerių

Pasaulio eksportas dėl gamybos sutrikimų Kinijoje, kuriuos lėmė naujojo koronaviruso protrūkis, artimiausiais mėnesiais sumažės 50 mlrd. JAV dolerių, prognozuoja Jungtinių Tautų (JT) ekonomistai. Naujausioje JT prekybos ir plėtros konferencijos (UNCTAD) ataskaitoje pažymima, jog eksporto sumažėjimą labiausiai pajus Europos Sąjunga (ES), Jungtinės Valstijos ir Japonija.
Žmogus su kauke autobuse
Žmogus su kauke autobuse / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Dėl naujojo koronaviruso, kuriuo pasaulyje jau užsikrėtė per 92 tūkst. žmonių, o mirė – apie 3,2 tūkst. žmonių, „gali gerokai sulėtėti ne tik Kinijos, bet ir viso pasaulio ekonomikos augimas“, rašoma ataskaitoje.

Kinija yra pagrindinis daugelio tarptautinių bendrovių gamybos centras ir tai reiškia, jog „bet kokie gamybos sutrikimai Kinijoje per regionines ir pasaulines vertės grandines atsilieps kitoms šalims“.

Kinijai dabar tenka apie 20 proc. pagaminamų tarpinių produktų, kuriais prekiaujama pasaulyje, nors dar 2002 metais ši dalis sudarė tik 4 proc., pažymėjo UNCTAD.

„Poveikis jaučiamas viso pasaulio ekonomikoje“, – žurnalistams Ženevoje pareiškė UNCTAD tarptautinės prekybos skyriaus vadovė Pamela Coke-Hamilton ir pridūrė, kad jis pasireikš „maždaug 50 mlrd. JAV dolerių vertės eksporto nuosmukiu visame pasaulyje“.

Labiausiai, ekspertų vertinimais, nukentės Europos Sąjunga, kuriai prognozuojami 15,6 mlrd. JAV dolerių (14 mlrd. eurų) eksporto nuostoliai.

Antroje vietoje bus Jungtinės Valstijos, kurioms gresia 5,6 mlrd. JAV dolerių eksporto praradimai.

Japonijai prognozuojami 5,2 mlrd. JAV dolerių nuostoliai.

Europoje ir Jungtinėse Valstijose labiausiai nukentės mašinų ir automobilių gamybos sektoriai.

„Poveikis jau yra didelis“, – pažymėjo P.Coke-Hamilton.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų