Svarbiausia taisyklė
Svarbiausia taisyklė, kurią turi žinoti kiekvienas, – būtina išsaugoti bilietų pirkimo faktą patvirtinantį dokumentą: pirkimo kvitą, mokėjimo kortelės sąskaitos išrašą ir bilietus į renginį.
Svarbu žinoti, kad prieš sudarant paslaugų sutartį paslaugų teikėjas privalo klientą išsamiai supažindinti su:
- teikiamų paslaugų sąlygomis;
- jų kaina;
- paslaugų teikimo terminais;
- kitokia informacija, turinčia įtakos kliento apsisprendimui sudaryti sutartį.
Dažniausiai pasitaikančios situacijos – kaip jas spręsti?
Jeigu atsitiko taip, kad vartotojas jau įsigijo bilietus į renginį, bet renginys atšaukiamas, tai yra laikoma sutarties neįvykdymu ir prieštarauja sutarčių laikymosi principui. Atsižvelgiant į tai, neįvykus renginiui, vartotojas turi teisę reikalauti grąžinti ne tik iš anksto už bilietus sumokėtus pinigus, bet ir atlyginti kitas dėl neįvykusio renginio patirtas išlaidas, pavyzdžiui, kelionės išlaidas.
Neretai pasitaiko situacijų, kai vartotojas, kurio vardu pirkti bilietai, nebegali atvykti į renginį ir paslaugos teikėjas leidžia pasinaudoti bilieto perpardavimo paslauga ar suteikiama bilieto draudimo paslauga.
Svarbu žinoti, kad ši informacija turi būti aiškiai ir suprantamai pateikiama vartotojui ne tik paslaugų teikėjo oficialiame interneto puslapyje nurodytose taisyklėse, su kuriomis vartotojas prieš pirkdamas bilietą turi susipažinti pažymėdamas varnelę, tačiau tokia informacija pirkėjui turi būti pateikta ir įsigijus bilietus patvariojoje laikmenoje (popierinis dokumentas, USB atmintinė, kompaktinių diskų įrenginys (CD-ROM), skaitmeninis vaizdo diskas (DVD), atminties kortelė arba standusis kompiuterių diskas, elektroninis laiškas).
Taip pat susiduriama su tokiais atvejais, kai perkami bilietai į tuo metu jau vykstantį renginį, todėl itin svarbu tinkamai informuoti vartotojus.
Perkant bilietus renginio organizatorius turėtų įspėti vartotoją apie jau vykstantį renginį: taip būtų galima išvengti situacijos, kai bilietų pirkėjas nesupranta ar pats nepastebi šios aplinkybės. Taip pat rekomenduotina informaciją apie renginio laiką pažymėti taip, kad vartotojas lengvai atkreiptų dėmesį.
Kartais vartotojai skundžiasi dėl neaiškiai ar klaidinančiai nurodyto koncerto atlikėjo, pavyzdžiui, teikiant informaciją apie renginį nėra tiksliai nurodoma, kad tam tikras atlikėjas atliks kito atlikėjo dainas.
Taip pat pasitaiko atvejų, kai reklamoje nurodoma, jog renginys vyks vienoje koncertų salėje, nors iš tikrųjų jis vyksta kitur.
Atsižvelgiant į pasitaikančias situacijas, bilietų pirkimo metu renginių organizatoriai raginami aiškiai ir neklaidinančiai įvardyti renginyje dalyvaujantį atlikėją, pačią renginio koncepciją bei renginio vietą.
Kiti gyventojų nusiskundimai yra susiję su platinamais renginio dovanų kuponais. Daugiausia ginčų kyla dėl to, kad visa kupone nurodyta suma nėra dalijama keliems atskiriems pirkimams, t. y. visa suma turi būti išnaudojama vieno pirkimo metu, o to neįvykdžius suma negrąžinama. Minėta problema aktualiausia, kai parduodami ne bendro pobūdžio renginio dovanų kuponai, o, pavyzdžiui, apsilankymas konkretaus renginio organizatoriaus renginyje. Todėl patartina informaciją apie dovanų kupono panaudojimo sąlygas pateikti ir pačiame konkretaus renginio organizatoriaus dovanų kupone.
Gaunama ir tokių skundų, kuriuose vartotojai reiškia nepasitenkinimą pasikeitusiu salės planu, kuris nulemia anksčiau pasirinktų vietų tam tikrame sektoriuje kaitą ir prastesnį scenos bei pasirodymo matomumą.
Vadinasi, bilietų pardavėjai, atsižvelgdami į teisės aktų reikalavimus dėl informacijos pateikimo būdo, vartotojams turėtų pateikti aiškią ir lengvai surandamą informaciją apie galimai gresiančius salės plano pasikeitimus, tačiau tokiu atveju vartotojui turėtų būti suteikiamos lygiavertės vietos, kurių kaina ir scenos bei pasirodymo matomumas atitiktų jo išsirinktas vietas ir teisėtus lūkesčius bilietų pirkimo metu.
Nuotolinė sutartis
Dažnai renginių bilietai parduodami ir perkami sudarant nuotolinę sutartį. Svarbu žinoti, jog prieš sudarydamas nuotolinę sutartį verslininkas privalo aiškiai ir suprantamai suteikti vartotojui informaciją apie pagrindines prekės ar paslaugos savybes.
Informacija turi būti įskaitoma. Jeigu pagal nuotolinę sutartį vartotojas turi prievolę sumokėti, verslininkas aiškiai, pastebimai ir prieš pat vartotojui pateikiant užsakymą privalo jį supažindinti su:
- bendra prekių ar paslaugų kaina, į kurią įskaičiuoti mokesčiai;
- metodu, pagal kurį ši kaina apskaičiuojama;
- sutarties trukme;
- kai sutartis neterminuota ar pratęsiama automatiškai, – sutarties nutraukimo sąlygomis.
Taip pat verslininkas privalo aiškiai ir suprantamai suteikti vartotojui informaciją apie teisę atsisakyti sutarties arba aplinkybes, kuriomis vartotojas praranda teisę atsisakyti sutarties.
Tokiu atveju, kai verslininkas nepateikia vartotojui informacijos apie teisę atsisakyti sutarties, vartotojas nuotolinės sutarties gali atsisakyti per 12 mėnesių. Pareiga įrodyti, kad tokia informacija buvo tinkamai suteikta, tenka pardavėjui.
Kur vartotojui reikėtų kreiptis?
Vartotojai, nepatenkinti renginių kokybe, pirmiausia turi raštu kreiptis į paslaugos teikėją, kuris privalo atsakyti per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos.
Jei pardavėjui ir vartotojui nepavyksta susitarti taikiai, vartotojas turėtų kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, kuri įvertins, kaip ir kokia informacija buvo suteikta prieš renginį bei renginio metu, išnagrinės ginčo šalių pateiktus įrodymus ir paaiškinimus.
Susiklosčius tokiai situacijai labai pravers išsaugoti bilietų pirkimo faktą patvirtinantys dokumentai.