„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Pasiūlymai Lietuvai: atrasti tapatybę ir tapti kokybiškų paslaugų šalimi

Ar Lietuva iš tiesų drąsi šalis? O gal ji – kokybiškų paslaugų centras? Stiprinti egzistuojančius stereotipus ir pristatyti Lietuvą kaip gintaro ir krepšinio šalį, o gal geriau kaip nebrangių medicinos ir sveikatingumo paslaugų, žalią kraštą? Tokie klausimai buvo keliami praėjusią savaitę Vilniuje vykusioje tarptautinėje konferencijoje „Medicinos turizmas – Lietuvos paslaugų eksporto proveržio kryptis“. Joje ne tik aptartos pasaulinės sveikatos turizmo tendencijos ir perspektyvos bei Lietuvos galimybės šioje srityje, bet ir diskutuota apie šalies įvaizdį ir rinkodarą.
Pasaulio medicinos turizmo asociacijos prezidentė Renée-Marie Stephano
Pasaulio medicinos turizmo asociacijos prezidentė Renée-Marie Stephano / „Kuras ir partneriai“ nuotr.

Potencialas suprantamas

„Augantys turistų, ypač – medicinos – srautai rodo mūsų paslaugų kokybę ir jų potencialą“, – sveikinimo kalboje sakė Lietuvos Respublikos ūkio ministras Evaldas Gustas. Jis išreiškė tikėjimą, kad Lietuva gali tapti sveikatos turizmo centru Europoje.

Bene iš visų pranešėjų lūpų skambėjo būtinybė bendradarbiauti verslui ir valstybės institucijoms.

Kaip juo tapti, susirinkę į konferenciją, atsakymų ieškojo daugiau nei šimtas medicinos ir turizmo profesionalų. Bene iš visų pranešėjų lūpų skambėjo būtinybė bendradarbiauti verslui ir valstybės institucijoms, tikslinių rinkų identifikavimo ir tinkamo šalies pristatymo svarba.

„Galiu pažadėti, kad mūsų savivaldybė padarys viską, kas jos jėgoms, kad Vilnius būtų svetingas medicinos turistams. Jau esame pradėję diskusiją su Lietuvos medicinos turizmo klasteriu šiais klausimais“, – teigė Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.

Nauda daugeliui

Kodėl vis daugiau valstybių investuoja į medicinos turizmą? „Pagrindinė priežastis yra ta, kad šių turistų generuojama ekonominė nauda ženkliai didesnė nei atvykstančių poilsiniais ar pažintiniais tikslais. Investicijos į sveikatos turizmą atsiperka dešimteriopai“, – atsakymą pateikė Žydrė Gavelienė, Lietuvos turizmo rūmų prezidentė.

„Medicinos turizmo naudą realiai jaučia ne tik medicinos ir sveikatingumo įstaigos, tačiau ir kelionių agentūros, apgyvendinimo paslaugas teikiančios įmonės, maitinimo įstaigos, prekybos ir laisvalaikio centrai – yra ilga vertės grandinė“, – sakė Laimutis Paškevičius, Lietuvos medicinos turizmo klasterio valdybos pirmininkas. 

Ekspertai atkreipė dėmesį į tai, kad atvykę medicinos paslaugų asmenys įprastai pratęsia savo viešnagę, pavyzdžiui, reabilitacijos ar sveikatingumo paslaugas teikiančiuose centruose, dažnai kartu su visa šeima.

Ekspertai atkreipė dėmesį į tai, kad atvykę medicinos paslaugų asmenys įprastai pratęsia savo viešnagę, pavyzdžiui, reabilitacijos ar sveikatingumo paslaugas teikiančiuose centruose, dažnai kartu su visa šeima.

Be to, akcentuota, kad sezoniškumo įtakai menkai jautrus sveikatos turizmas gali būti atsakymu Lietuvos pajūrio kurortams, vis dar ieškantiems būdų, kaip išvengti pajamų iš turizmo sumažėjimo atėjus rudeniui.

Iššūkių apstu

Itin daug dėmesio konferencijoje sulaukė viešnia iš JAV Renée-Marie Stephano, Pasaulio medicinos turizmo asociacijos prezidentė. Ji pabrėžė, kad medicinos turizmo srityje vis daugiau dėmesio skiriama visuminiam vartotojo patyrimui, kurį lemia ne tik medicinos ir sveikatingumo, bet ir kitų paslaugų, kuriomis naudojasi į šalį atvykęs turistas, kokybė.

Taigi, bendradarbiavimas tarp skirtingų sektorių turėtų orientuotis ir į aukštą paslaugų standartą, kokybės pažadą klientui. „Konkuruoti globalioje sveikatos turizmo rinkoje Lietuvai itin padėtų didesnis dėmesys teikiamų paslaugų sertifikavimui“, – mano Renee-Marie Stephano, atkreipusi dėmesį į tai, kad dėl sveikatos turistų aktyviai varžosi beveik 90 šalių.

Jos teigimu, europinė kokybė, gydytojų profesionalumas, konkurencinga kaina, pažangios technologijos, siūlomi paslaugų paketai jau dabar leidžia Lietuvai ženkliai padidinti sveikatos turistų srautus. Ekspertė siūlo pirmiausiai orientuotis į Baltarusijos, Ukrainos bei Skandinavijos rinkas.

Gairės ateičiai

Sveika gyvensena – tokią papildomą nišą šalies atvykstamajam turizmui siūlo Europos parlamento narys Antanas Guoga. 

Anot parlamentaro, Lietuva pajėgi užkariauti pasaulį, tačiau visų pirma turime aiškiai suprasti ką turime ir ko norime bei kurti pridėtinę vertę: „Valstybė turi suteikti sąlygas, o žmonės tikrai ateis ir padarys. Turime susikaupti ir žinoti, į kokias rinkas einame, čia spėlioti negalime. Žinoma, svarbu mylėti Lietuvą ir patiems: pavyzdžiui, politikams kuo dažniau atostogauti gimtajame krašte“.

„Valstybinis turizmo departamentas formuoja Lietuvos įvaizdį turizmo aspektu, pristato šalį potencialiems turistams. Tai, kad į Lietuvą atvykusių lūkesčiai yra ženkliai viršijami yra signalas, kad tikrai dar ne viską padarėme šioje srityje, tad nesame pajėgūs vieni sukurti bendrąjį Lietuvos įvaizdį. Be to, kiekvienas užsienyje gyvenantis ar atostogauti išvykęs mūsų šalies pilietis irgi formuoja nuomonę apie Lietuvą“, – diskusijoje teigė departamento direktorė Jurgita Kazlauskienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs