„Socialiniai tinklai gali papildyti klasikinį mokumo vertinimą, kuris atspindi finansinę ir ekonominę kliento pusę – jo kredito istoriją, pajamas, šeimyninę padėtį, kitą informaciją. Šie požymiai yra labai svarbūs vertinant kliento mokumą. Tačiau tai ne viską pasako apie kliento asmeninę pusę. Šią nišą gali užpildyti socialinių tinklų reitingas, kurio reikšmė parodo kompleksinį profilio informacijos, pomėgių, aktyvumo, bendravimo kultūros ir draugų informacijos vertinimą“, – teigia Anatolijus Kisielis, kreditų biuro „Creditinfo“ teisininkas.
Socialinių tinklų reitingas, kurį gyventojai nuo šiol gali savarankiškai pasitikrinti, sukurtas pasitelkiant ekonometrinį modeliavimą. Tai mokslas, kuris apjungdamas matematiką ir statistiką, leidžia įvertinti įvairių veiksnių įtaką prognozuojamam reiškiniui, šiuo atveju – kredito rizikai. Mokumo vertinimas pagal duomenis socialiniuose tinkluose padeda tiksliau įvertinti asmenis, nes praturtina kredito istoriją.
„Kai kurie žmonės niekada neturėjo finansinių įsipareigojimų. Įsivaizduokite, kad į jus prekių ar paslaugų kreipiasi panašaus amžiaus asmenys, niekada neturėję nei kreditų, nei pradelstų skolų, be to abu gauna vienodas pajamas ir t.t. Išoriškai abu asmenys gali atrodyti labai panašūs. Tačiau taip nėra. Skiriasi jų vidus: charakteris, atsakomybės jausmas, kitos būdo savybės, kurias galima nustatyti pasitelkus duomenis socialiniuose tinkluose”, – teigia A.Kisielis.
Socialinių tinklų reitingas yra skirtas visoms įmonėms, kurios susiduria su fizinių asmenų nemokumo rizika: pavyzdžiui, telekomunikacijų, elektros tiekimo, finansinių paslaugų. „Creditinfo“ iš viso yra sukūrusi daugiau nei 20 prognozavimo modelių – daugiausia naudojamų finansų ir telekomunikacijų įmonėse. Gyventojai savo socialinių tinklų reitingą gali nemokamai pasitikrinti svetainėje www.manocreditinfo.lt.