Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Paskolų gavėjai „Snorui“ sugrąžino 564 milijonus litų paskolų

Nuo 2012 m. gruodžio 7 d., kai buvo pradėtos bankroto procedūros, iki 2012 m. rugpjūčio 28 d. BAB banko „Snoras“ bankroto administratorius ir jo vadovaujami darbuotojai iš paskolas paėmusių asmenų surinko 564 milijonus litų, kurie bus panaudoti kreditorių naudai.
„Snoras“
„Snoras“ / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Kadangi paskolų portfelis sudaro didelę banko turto dalį, bankroto administratorius tęsia darbą siekdamas užtikrinti, kad paskolų gavėjai galėtų mokėti įmokas mokėjimų grafikuose nustatytais terminais.

Bankroto procesui daug lėmė klausimai, susiję su galimybe įskaityti priešpriešinius reikalavimus. Bankroto administratoriaus paskyrimo metu bankrotą reguliuojantys įstatymai draudė įskaitymus.

Pavyzdžiui, klientui turint 50 000 Lt indėlį ir 100 000 Lt dydžio paskolą, jis turėjo grąžinti visą paskolos sumą. Indėlio sumos įskaityti neleista, ko paprastai galima būtų tikėtis kitose Europos Sąjungos valstybėse.

Lietuvos Vyriausybė ėmėsi veiksmų siekiant išspręsti šį klausimą, pasiūlydama Bankų įstatymo pataisas. Jas priėmus, nuo 2012 m. sausio 1 d., esant įstatyme numatytoms aplinkybėms, nustatyto dydžio sumas leista įskaityti. Toks įskaitymas ribojamas 345 280 Lt arba 100 000 EUR suma ir taikomas suėjus paskolos (jos dalies) grąžinimo terminams.

Leidimas nustatytose ribose įskaityti priešpriešinius reikalavimus turėjo didelę įtaką paskolų portfeliui. 49 908 klientų, turėjusių paskolas ir indėlius banke, bei atitinkančių įskaitymo sąlygas, atžvilgiu įskaityta bendra 48 milijonų litų suma.
Komentuodamas paskolų portfelio klausimą, bankroto administratorius Neilas Cooperis sakė: „Įstatymo pakeitimais numačius įskaitymo galimybę, klientų, kurie atitiko įskaitymo sąlygas, atžvilgiu taikytas įskaitymas. Mes tęsiame paskolų portfelio valdymą, siekdami užtikrinti, kad klientai grąžintų paskolas nustatytais terminais. Mes, kaip ir kiekvienas atsakingas bankas, esame linkę bendrauti su klientais, turinčiais finansinių sunkumų, ieškant, kai tai įmanoma, abiem pusėms priimtinų sprendimų.“
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos