Pastebėjo kainų skirtumus: kodėl Lietuvos „Lidl“ parduotuvėse kai kurios prekės brangesnės nei Estijoje ar Latvijoje

Kai kurie produktai Lietuvos „Lidl“ parduotuvėse kainuoja brangiau nei tame pačiame prekybos centre užsienio šalyse. Į tai dėmesį atkreipė kainų palyginimo portalas „Pricer“. Ekspertai paaiškino, kodėl taip nutinka.
„Lidl“
„Lidl“ / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Diskriminuoja lietuvius“

Kainų palyginimo portalo „Pricer.lt“ įkūrėjas Arūnas Vizickas stebisi, kad jau ne pirmą kartą lyginant kainas Lietuvoje ir užsienyje pastebėta, kad „Lidl“ prekybos tinkle Lietuvoje produktas kainuoja brangiau negu kitur.

Palyginęs, kiek skirtingose šalyse kainuoja vytinta „Serrano“ kiaulienos mentė, „Pricer.lt“ vadovas pamatė, kad Lietuvoje ši prekė – net 10 eurų brangesnė nei kitose Baltijos šalyse: Lietuvoje ji kainuoja 44,99 euro, o Latvijoje ir Estijoje – po 34,99 euro. O Vokietijoje tos pačios kiaulienos mentės kaina pigesnė penkiais eurais.

„Mus papiktino tai, kad „Lidl“ kiek diskriminuoja lietuvius – Estijoje ar Latvijoje pigiau, pavyzdžiui, nei pas mus“, – kalbėdamas su 15min teigė A.Vizickas.

Kiek anksčiau portalas buvo pastebėjęs, kad prekybos tinkle ledų kaina Lietuvoje – 6,49 euro, o Estijoje ir Latvijoje – 30 proc. pigiau, t. y. 4,49 euro. Tiesa, pasak A.Vizicko, tuomet prekybos tinklas paaiškinęs, kad įsivėlė klaida ir ledų kainą sumažino.

„Prekybos tinklas „Lidl“ dabar maksimizuoja pelnus aukščiau proto. Beveik 30 proc. (10 eurų) kiaulienos mentės skirtumas su Latvija ir Estija. Tas 5 eurų skirtumas su Vokietija jau mūsų nebestebina – juk mums jau išaiškino – Vokietijos didesnė perkamoji galia, mokestinė politika, lietuvių pajamos auga sparčiau. Ką nors ir apie Baltijos seses paaiškins. Bet kokiu atveju, matyt, mes Lietuvoje turime patį brangiausią „Lidl“ Baltijos šalyse“, – buvo skelbiama „Pricer.lt“ socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje.

Kalbėdamas su 15min A.Vizickas žadėjo „prižiūrėti“, kaip toliau „Lidl“ elgsis su kainomis. Jis teigė, kad anksčiau pasitaikydavo atvejų, kai kainos tame pačiame prekybos tinkle skirdavosi ne tik skirtingose šalyse, bet ir pačioje Lietuvoje – miesto centre ar kur konkurencijos mažiau, kainos būdavo aukštesnės.

„Lidl“: kiekvienoje rinkoje siekiame pasiūlyti geriausią kainą

O „Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė 15min teigė, kad kiekvienoje rinkoje siekiama pasiūlyti geriausią kainos ir kokybės santykį, atsižvelgiant į daugybę veiksnių, įskaitant ir bendrą konkurencinę aplinką.

Anot jos, šiuo atveju prekybos tinklo atlikta rinkos kainų analizė rodo, kad siūloma kaina už tokios išskirtinės kokybės produktą, vytintą kiaulienos mentę, yra bene geriausia Lietuvoje.

„Šios prekės kaina tokia pati buvo tiek 2020, tiek ir 2021 metais. Minėtiems ledams buvo nurodyta neteisinga kaina, tikroji šių ledų kaina yra 4,49 euro. Pastebėję klaidą, nedelsiant ją ištaisėme, o pirkėjai, kurie įsigijo ledus už neteisingą kainą, galėjo kreiptis, jog jiems būtų grąžintas kainos skirtumas“, – tikino ji.

„Mano, kad pirkėjai vis tiek ateis“

Bet kodėl Lietuvoje kai kurių produktų kainos aukštesnės, pavyzdžiui, nei svetur? A.Vizickas svarstė, kad Lietuvoje šis prekybos tinklas jau užėmęs reikšmingą rinkos dalį, mano, kad vartotoją jau prisijaukino ir šiuo metu yra pelno surinkimo stadijoje.

„Jei paanalizuotumėt rekvizitai.lt Latvijos, Lietuvos ir Estijos „Lidl“ apyvartą ir pelną, pastebėsite, kad apyvarta auga lėčiau, pavyzdžiui, nei pelnas. Tai rodo, kad jau stadija, kai bando rinkoje ne užimti poziciją, konkuruoti, o susirinkti tuos pinigus, kurti vertę akcininkams“, – aiškina A.Vizickas.

Asmeninio archyvo nuotr./Arūnas Vizickas
Asmeninio archyvo nuotr./Arūnas Vizickas

Ekonomistas Žygimantas Mauricas antrino, kad viena kainų lemiamoji yra skirtinga prekybos centrų strategija.

„Jei jie turi augimo, tuomet taiko mažesnes kainas, norėdami atsiriekti didesnę rinkos dalį“, – teigė ir ekonomistas Ž.Mauricas, sutikęs situaciją komentuoti bendrai, nesusitelkdamas į vieną prekybos centrą.

Pasak A.Vizicko, „Lidl“ į Latviją ir Estiją atėjo tik praėjusiais metais, todėl ir kainos iki šiandien ten patrauklesnės.

„Mes mokame daugiau nei vokiečiai, kur atlyginimai didesni, gyvenimo standartas aukštesnis, o mūsų infliacija viena didžiausių. Iš dalies akmenukas ne tik į „Lidl“ daržą, bet ir mūsų Vyriausybei, bandoma ignoruoti problemą – PVM skirtumo, infliacijos problemą. Toks jausmas, kad nutylėti yra prasmingiau, nei analizuoti ir spręsti“, – sako A.Vizickas.

Lemia ne viena aplinkybė

Pasak Ž.Maurico, atskirų produktų kainos priklauso nuo daugelio aplinkybių.

„Nereikia tikėtis, kad jos bus vienodos visose šalyse, kuriose veikia vienas ar kitas prekybos tinklas. Tai galioja ne tik Baltijos šalims, bet ir visai Europos Sąjungai. Vienas dalykas yra konkurencinė aplinka, t. y. visuma sprendimų, kuriuos priima tiek pati įmonė, tiek konkurentai. Gali būti, kad vienose ar kitose produktų kategorijose bus įsivelta į kainų karus, kaip kad buvo bananų karai. Atitinkamai tokiuose karuose produktai kainuos mažiau“, – aiškino Ž.Mauricas.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Laidoje „Atvirai su vadovu“ – Žygimantas Mauricas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Laidoje „Atvirai su vadovu“ – Žygimantas Mauricas

Pasak ekonomisto, kainas gali lemti ir paklausa. „Lietuvoje, kaip kitose Baltijos šalyse, taip nesitraukia paklausa“, – pažymėjo jis.

Ekonomistas pridūrė, kad kainą gali lemti ir tiekimo grandinės, ir mokesčiai. Vis dėlto labiausiai, jo galva, mūsų rinka veikiama konkurencijos.

„Lietuvoje esame mažiau patrauklioje geografinėje vietoje. Reikia žingsnių, kad būtų palankesnė konkurencija“, – pastebėjo ekonomistas.

Pasak Ž.Maurico, tikėtina, kad šįmet maisto ir nealkoholinių gėrimų kainos Lietuvoje pasivys Europos Sąjungos vidurkį.

„Lietuvoje bus kainos didesnės nei Ispanijoje, pavyzdžiui, nei Nyderlanduose. Netoli būsime Vokietijos, Prancūzijos ir Italijos – bus apie 5 proc. skirtumas ir apie 20 proc. nuo Skandinavijos šalių tik liks“, – prognozuoja ekonomistas. Tad, jo teigimu, Lietuvoje nelabai liko erdvės branginti maisto produktus, priešingai – galbūt galėsime turėti šiokį tokį jų kainų sumažėjimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis