Intensyviausiu metų prekybos laikotarpiu – nuo 2024 m. lapkričio 15 d. iki gruodžio 31 d. – Baltijos šalių prekybininkų ir paslaugų teikėjų apyvarta, „Paysera“ duomenimis, išaugo 8 proc. lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu.
„Lietuvoje perkančiųjų internete dalis siekia 60–65 proc. ir auga, tačiau vis dar atsilieka nuo Vakarų Europos vidurkio, kuris siekia 85–90 proc. Tai rodo neišnaudotą e. prekybos potencialą Lietuvoje. Todėl natūralu, kad pirkinių apimtys internete toliau auga. Dalinę įtaką prekybos augimui turėjo ir infliacija, kuri lapkritį–gruodį svyravo tarp 1–2 procentų“, – sako Justina Šidlauskienė, „Paysera“ generalinio direktoriaus pavaduotoja.
Vidutinis apmokėtų pirkinių krepšelis pernykščiu šventiniu laikotarpiu, palyginti su analogišku laikotarpiu užpernai, beveik nepasikeitė ir sudarė 68 Eur.
Lėtesnė metų pradžia
Po intensyvaus šventinio sezono internetinės prekybos apimtys sumažėjo – per pirmąsias dvi 2025 m. savaites pardavimai buvo 7 proc. mažesni nei pernai tuo pačiu laikotarpiu.
„Po 8 proc. apyvartos augimo prieš Naujuosius metus, sausį stebime panašaus masto sumažėjimą. Tai gali būti susiję su atsargesniu vartotojų elgesiu po šventinių išlaidų. Sausį tradiciškai mažėja prabangos ir kitų prekių paklausa, nes žmonės šias prekes įsigyja šventiniu laikotarpiu“, – teigia J.Šidlauskienė.
Naujametiniai pažadai skatina sporto klubų narysčių pardavimus
Vis dėlto, kai kurie segmentai metų pradžioje sulaukia didesnio susidomėjimo. Per pirmąsias dvi 2025 m. savaites išsiskyrė sporto klubų segmentas – net trys operatoriai pateko į dvidešimties didžiausių e. prekybininkų sąrašą.
„Matome, kaip naujametiniai pažadai gyventi sveikiau skatina sporto klubų narysčių pirkimą. Vartotojų pasiryžimas investuoti į savo sveikatą yra sveikintinas. Belieka palinkėti, kad ryžtas ir entuziazmas sportuoti išliktų visus metus“, – sako J.Šidlauskienė.