Žemų kainų parduotuvių tinklai Lietuvoje plečiasi: ką tai reiškia rinkai?

Mažmeninės prekybos tinklas „Pepco“, žemomis kainomis siūlantis drabužius visai šeimai bei namų apyvokos prekes, paskelbė apie įspūdingą augimą. Lietuvoje taip pat plečiasi tokių pigesnių prekių tinklai, kaip „Sinsay“ ar „Decathlon“. 15min pasiteiravo, ką toks populiarių bendrovių spurtas reiškia rinkai.
Prekybos centre „SAVAS“ atidaryta pirmoji „Pepco“ parduotuvė
„Pepco“ parduotuvė / Mariaus Vizbaro / 15min nuotr.
Temos: 2 Vadyba „Pepco“

„Pepco“ vykdomoji vadovė Lenkijai ir Baltijos šalims Małgorzata Przewoźniak 15min teigė, kad nuo 2023-ųjų tinklas atidarė 10 naujų parduotuvių skirtinguose Lietuvos regionuose.

Šis plėtros žingsnis, anot jos, padėjo padidinti rinkos pasiekiamumą ir sustiprinti bendrus veiklos rezultatus.

Iš viso Lietuvoje – jau 88 parduotuvės, tačiau M.Przewoźniak leidžia suprasti, kad „Pepco Lithuania“ plėsis ir toliau.

„Šiais metais jau atidarėme 4 parduotuves Vilniuje, Švenčionyse, Panevėžyje bei Pagėgiuose, o iki metų pabaigos planuojame atidaryti ir 90-ąją savo parduotuvę. Nepaisant to, kad jau pasiekėme organizacijos augimo brandą, vis dar turime vietos augti, todėl stabdyti plėtros bent jau kol kas neketiname – ir 2025 metais plėtros strategija reikšmingai nesikeis“, – 15min sakė M.Przewoźniak.

„Pepco“ nuotr./Klaipėdoje atidaryta „Pepco“ parduotuvė
„Pepco“ nuotr./Klaipėdoje atidaryta „Pepco“ parduotuvė

Praėjusieji metai prekybos tinklui buvo ypač sėkmingi. „Pepco Lithuania“ finansiniais metais (kurie prasidėjo 2022 m. spalį ir baigėsi 2023 m. rugsėjo 30 d.) uždirbo 13,8 mln. eurų grynojo pelno, – 56 proc. daugiau nei per ankstesnį finansinį laikotarpį, kai ši suma sudarė 8,8 mln. eurų.

Lenkijos „Pepco Holding“ grupei priklausančios bendrovės pardavimo pajamos Lietuvoje lyginamuoju laikotarpiu augo 17,5 proc. (nuo 71,8 mln. eurų užpernai iki 84,4 mln. eurų pernai), rodo Registrų centro duomenys.

Nuo 2017 m. Lietuvoje veikianti „Pepco“ kasmet didina savo apyvartą ir nuo pirmųjų veiklos metų dirbo pelningai.

Lietuvoje savo nišą rado ir „Sinsay“ – dar vieno pigių rūbų ir namų apyvokos daiktų prekės ženklo tinklas.

„Sinsay“ nuotr./„Sinsay“
„Sinsay“ nuotr./„Sinsay“

Šio prekės ženklo tinklalapyje nurodyta, kad Lietuvoje veikia 12 „Sinsay“ parduotuvių. Apie „Sinsay“ pardotuvių finansinius rezultatus ir planuojamą plėtrą 15min pasiteiravo ir „Sinsay“ prekės ženklo parduotuves valdančios kompanijos „LPP Lithuania“ atstovų, tačiau šie informavo, kad į užklausą atsakys tik spalį.

Pirkėjų pritraukia ir pigesnių sporto prekių tinklas „Decathlon“. Tiesa, „Decathlon Lietuva“ nepateikė finansinių ataskaitų už 2023 metus, tad nėra duomenų apie tai, kaip jam sekėsi pernai. Tačiau 2022 metais, palyginus su 2021 metais, augo ir „Decathlon Lietuva“ pajamos (37,8 mln. eurų – 2022 m., 26 mln. eurų – 2021 metais), ir grynasis pelnas (atitinkamai 1,25 mln. eurų ir 953 tūkst. eurų).

Ekonomika auga nuosekliai, bet tai nėra tolygus turtingėjimas

Paklaustas, ar sparčiai augdami pigių rūbų tinklai neužims visos prekybinės erdvės, vadybos konsultantas Justas Gavėnas pastebėjo, kad nors visi faktai rodo, kad Lietuvos ekonomika auga nuosekliai, bet tai, toli gražu, nėra tolygus turtingėjimas.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Justas Gavėnas
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Justas Gavėnas

„Didžiuosiuose miestuose, ypač sostinėje, – pragyvenimo lygis daug aukštesnis, regionuose – žemesnis. Tai rodo, kad tiek santykinai brangesnių kainų, tiek ir žemesnių kainų parduotuvės turi teisę gyventi“, – sakė jis ir pridūrė, kad tradiciškai žemų arba žemesnių kainų parduotuvės, – ar drabužių, ar maisto, – ypač gerai laikosi sunkmečio metu, nes net ir turtingesni žmonės perka pigiau.

Vis dėlto, vadybos konsultantas darė išvadą, kad, jei minimos parduotuvės dabar gyvena gerai – jų laukia puiki ateitis ir toliau, o prabangių prekių parduotuvės, bet kokiu atveju, – visada ras savo pirkėją: „Aišku, gali būti pokyčių su vienu ar kitu prekės ženklu, bet vietos, tikėtina, užteks visiems. Be abejo, konkurencijos netrūksta, ji yra didelė. Tačiau konkurencinėje kovoje daro reikšmingą įtaką – tiek nuomos kainos, tiek paties prekės ženklo patrauklumas, tiek mados.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis