Jei ES ministrai nuspręs sumažinti anglies dioksido (CO2) emisijas 40 proc. nuo 2020 iki 2030 metų, „10-ies metų laikotarpių mūsų gamyklose teks panaikinti apie ketvirtį, arba 100 tūkst. darbo vietų“, leidiniui „Sueddeutsche Zeitung“ sakė H.Diessas.
ES vyriausybės ketvirtadienį sutiko iki 2030-ųjų CO2 emisijas mažinti 35 proc., nors automobilių gamintojai, Berlynas ir Rytų Europos ES narės tikėjosi, kad sumažinimas sieks 30 procentų.
Anot H.Diesso, spartus CO2 emisijų mažinimas gali būti „sunkiai įmanomas“, nes pagal tokį planą „iki 2030 metų daugiau nei pusė visų automobilių turės būti varomi elektra“, o tai turės neigiamą įtaką darbo vietoms.
„Toks drastiškas sumažinimas reikštų skausmingą revoliuciją, o ne kontroliuojamą perėjimą“, – perspėjo H.Diessas.
Kovos su klimato kaita problema šią savaitę vėl atsidūrė dėmesio centre po to, kai Jungtinės Tautos (JT) perspėjo apie „klimato chaosą“, jei pasaulis nesiims itin ryžtingų veiksmų.
Tuo tarpu Vokietijos automobilių sektorius ir jo reputacija vis dar kenčia nuo „dyzelgeito“ skandalo, kuomet buvo atskleista, kad VW į savo automobilius diegė išderinamuosius įtaisus, kurie testų metu parodydavo, jog automobiliai aplinką teršia mažiau nei iš tikro.
Be to, liepą Europos Komisija (EK) atskleidė dar vieną automobilių gamintojų gudrybę – tuomet EK apkaltino gamintojus, kad šie esą tyčia dabartiniuose automobilių modeliuose skelbdavo per didelius CO2 išmetimo į aplinką rodiklius tam, jog vėliau būtų lengviau įgyvendinti CO2 emisijų mažinimo tikslus.