Svaigalų gyventojai perka mažiau, bet už juos valstybei sumoka brangiau

Vyno, spiritinių gėrimų, alaus, tarpinių alkoholio produktų pardavimas per pusmetį mažėjo, tačiau akcizo iš vyno ir alaus surinkta daugiau. Susitraukė ir parduotų cigarečių skaičius, tačiau mokesčių už rūkalus per pusmetį surinkta daugiau.
Parduotuvė
Parduotuvė / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Per pusmetį akcizo alkoholiui surinkimas, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, susitraukė 3.5 mln. eurų. Iš viso į biudžetą surinkta per 147 mln. eurų alkoholio akcizo, skelbia Valstybinė mokesčių inspekcija.

Už alų akcizo per šešis mėnesius surinkta daugiau – 41,3 mln. eurų, palyginti su 35,3 mln. eurų per atitinkamą praėjusių metų laikotarpį. Tiesa, alaus per pusmetį parduota mažiau beveik 13 proc. mažiau nei pernai.

Spiritinių gėrimų akcizo surinkta per 8 mln. eurų mažiau – 87,4 mln. eurų. Jų pardavimai smuko maždaug 22 proc.

Vyno akcizo per pusmetį surinkta 15,7 mln. eurų – tai yra 2 mln. eurų daugiau nei per pirmąjį praėjusių metų pusmetį. Vyno parduota 51 tūkst. hektolitrų mažiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu – 27 proc. mažiau.

Itin smarkiai – nuo 48 tūkst. hektolitrų iki 13 tūkst. hektolitrų – per pusmetį sumažėjo tarpinių alkoholio produktų pardavimas. Dėl to pastebimai susitraukė ir surenkami akcizai. Jeigu per pirmąjį praėjusių metų pusmetį iš tarpinių produktų surinkta beveik 6,7 mln. eurų akcizo, tai šiemet šis skaičius susitraukė iki 3,4 mln. eurų.

Mažiau rinkoje realizuota ir cigarečių. VMI duomenimis, jų parduota maždaug 5 proc. mažiau nei per pirmąjį 2017 metų pusmetį. Tiesa, akcizų vis vien surinkta 2 mln. eurų daugiau – apie 140 mln. eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis