Per Vėlines – į Karalių slėnį

Besikeičiantys Lietuvos gyventojų keliavimo įpročiai gerokai pakoregavo žiemos sezono kelionių kainas – jos beveik trečdaliu smuktelėjo. O pirmi pardavimo rezultatai parodė, kad kelialapiai turės dar labiau pigti.
Lenkai bėga iš Islandijos.
Besikeičiantys Lietuvos gyventojų keliavimo įpročiai gerokai pakoregavo žiemos sezono kelionių kainas – jos beveik trečdaliu smuktelėjo. / S. Žiūros BFL nuotr.

Per praėjusį vasaros atostogų sezoną gyventojai mieliau rinkosi pigesnį poilsį Lietuvoje, nei keliavo į svečias šalis. Dalis jų pirko tik lėktuvo bilietus, o apgyvendinimo paslaugomis rūpinosi patys.

Organizuotas keliones pasirinkusiųjų pageidavimai turizmo agentūroms rodė – žmonės labai taupo. Todėl organizatoriams, nenorintiems prarasti klientų, beliko siūlyti mažesnes kainas.

Krizę į Afriką atveža turistai.

LŽ skaitytojai J. ir A., neseniai grįžę iš vienos pirmųjų šių metų žiemos sezono kelionių į Egiptą, pasakojo, kad arabai, nors patys ir neigia jaučiantys pasaulinės ekonominės krizės pasekmes, siūlydami turistams paslaugas kaip niekada neriasi iš kailio ir taip linkę derėtis, jog, atrodo, jiems nerūpi, už kiek parduoda, svarbiausia – iš viso parduoti.

„Jūs sakote neturintys pinigų, bet brangiam skrydžiui randate jų. Pas mus kainos nepakitusios, tačiau jos mažinamos tiek, kiek sugebate nusiderėti. Darbo turime užtektinai, nes turistai, ieškodami priimtinesnių pažintinių ir pramoginių kelionių kainų, kreipiasi į vietos gidus“, – taip lietuvaičiams kalbėjo vietinis gidas.

Patys turistai, prieš Vėlines aplankę Egipto Karalių slėnį, atkreipė dėmesį, jog vietinių kelionių organizatoriai tapo daug aktyvesni. Kai kurie tokie drąsūs, kad ateina net į viešbučių teritorijas ir kone primygtinai siūlo nebrangiai pasiplaukioti povandeniniu laivu, panardyti šalia koralinių rifų ar pakilti parašiutu. Tai, kad klientai rečiau renkasi vietines keliones, siūlomas tų organizatorių, su kuriais atvyko į šalį, pastebi ir patys turizmo verslo atstovai.

Spaudė viešbučius

Kaip pažymi spalio mėnesį keliavę žmonės, šias keliones net 30 proc. pigiau įsigiję jau liepą, praėjus vos kelioms savaitėms po pirmųjų žiemos sezono skrydžių atostogų pasiūlymai dar labiau atpigo.

UAB „Novaturas“ generalinis direktorius Marius Horbačauskas LŽ sakė, kad įprasta, jog spalio mėnesį kelionės būna brangesnės nei lapkritį ar gruodį, nes spalį kur kas daugiau žmonių poilsiauja ne tik Lietuvoje, bet ir kitose šalyse. „Be to, spalį atostogauja ir mokyklinio amžiaus vaikai. Tad šeimos išvykoms renkasi šį mėnesį. Dėl didesnės kelionių paklausos spalį brangiau kainuoja viešbučiai, kitos paslaugos, o tai ir lemia didesnes kelionių kainas“, – aiškino jis.

Paklaustas, kaip bandoma prisitaikyti prie pasikeitusių keliautojų poreikių, M.Horbačauskas pabrėžė, kad rengiantis 2009–2010 metų žiemos sezonui maksimalus dėmesys buvo skirtas sutartims su tiekėjais ir viešbučiais. „Iškėlėme sau tikslą sumažinti viešbučių kainas. Dėl ypač aktyvių derybų ir ilgametės partnerystės dauguma “Novaturo„ partnerių pasiūlė gerokai didesnes nei ankstesniais metais nuolaidas ir pigesnes viešbučių paslaugas. Įvertinę situaciją rinkoje, atsižvelgę į klientų lūkesčius keliauti pigiau, kiekvienoje kryptyje savo viešbučių pasiūlą visose kategorijose papildėme naujais ekonominiais variantais“, – dėstė pašnekovas.

Pasak „Novaturo“ vadovo, šiemet buvo itin sėkminga žiemos sezono kelionių prekybos pradžia liepos ir rugpjūčio mėnesiais. „Jei lygintume su tuo pačiu laikotarpiu pernai, pardavėme per 40 proc. kelionių daugiau. Rugsėjį prekyba sumažėjo, tačiau džiaugiamės šiuo metu jau pardavę daugiau kaip 60 proc. visų lapkritį planuojamų kelionių – lygis panašus kaip ir pernai tuo pačiu laikotarpiu. Taigi didelė dalis mūsų klientų savo atostogas planuoja ir keliones perka iš anksto“, – kalbėjo M.Horbačauskas.

Parūpo kokybė

TEZ TOUR rinkodaros vadovės Irmos Korsakaitės pastabos dėl pirmų žiemos sezono kelionių pardavimo taip pat optimistiškos. „Jau esame pardavę 25 proc. žiemos sezono kelionių. Ekonomikos sunkmečiu tai, mūsų vertinimu, labai geri rezultatai. TEZ TOUR skrydžių programos apimtis tokia pat, kaip ir praėjusių metų žiemą. Nuolat stebime rinką ir esame pasiruošę prisitaikyti prie vartotojų poreikių. Siūlomos kelionių kainos visada yra konkurencingos ir priimtinos poilsiautojams – tuo rūpinasi TEZ TOUR įmonių grupės sutinkančiosios atstovybės. Jos kiekvieną sezoną derasi dėl pačių priimtiniausių kainų. Turime ypač gerų 4 ir 5 žvaigždučių kategorijos viešbučių pasiūlymų, todėl nenuostabu, kad beveik 80 proc. mūsų klientų renkasi būtent juos“, – LŽ pasakojo I.Korsakaitė.

Jos teigimu, jau vasarą buvo pastebėta, jog mažiau klientų įsigyja kelialapius iš anksto. Dabar dažniau perkama iki kelionės likus dviem ar net vienai savaitei. „Manome, tokios tendencijos yra todėl, kad šiuo metu sunku planuoti toli į ateitį – ekonominė situacija labai dinamiška, visąlaik keičiasi. Tai turi įtakos ir atostogų planavimui. Tačiau norime priminti, kad perkant kelionę paskutinę minutę gali nukentėti jos kokybė, nes nebelieka didelio viešbučių ir skrydžių datų pasirinkimo – klientas būna priverstas rinktis iš likusios pasiūlos. Nuolat patariame domėtis ir rinktis keliones iš anksto. Tai garantuoja kokybę ir galimybę įsigyti kelionę pigiau“, – tvirtino TEZ TOUR rinkodaros vadovė.

Pasak I.Korsakaitės, tebėra ryškios tendencijos dėl vaikų žiemos atostogų – šioms savaitėms kelionės perkamos iš anksto. Kiekvienais metais, artėjant vaikų atostogoms, tam laikotarpiui nebelieka vietų nei lėktuvuose, nei viešbučiuose.

„Siūlomo produkto kokybė nuolat gerėja. Skundų beveik nesulaukiame, nes, kaip minėjome, 80 proc. mūsų klientų renkasi 4 ar 5 žvaigždučių viešbučius ir kelione lieka patenkinti. Neseniai pasirašėme bendradarbiavimo susitarimą su Valstybine vartotojų teisių apsaugos tarnyba – norime ir siekiame teikti klientams tik kokybiškas paslaugas, taip pat esame pasiryžę prisiimti visą atsakomybę dėl kelionės kokybės“, – pabrėžė TEZ TOUR atstovė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų