Žinutėse teigiama, kad neva neteisingai suvestas gavėjo adresas ar pašto kodas arba kad jo išvis nėra. Kai kuriose žinutėse gąsdinama, kad neatlikę nurodomų veiksmų gavėjai patirs nuostolių, taip pat raginama tuos veiksmus atlikti kuo greičiau.
Jei banko kortelės duomenys suvedami, nusikaltėliai nedelsdami mėgina jais pasinaudoti ir inicijuoti mokėjimo operacijas. Neretai gyventojai pastebi operacijas inicijuotas į kiniškas internetinių parduotuvių svetaines.
Taip trečiadienį, kovo 27 d., nutiko ir alytiškei, kuri į mobilųjį telefoną gavo SMS žinutę su nuoroda iš Lietuvos pašto dėl siuntos atsiuntimo problemų. Paspaudusi nuorodą moteris suvedė prašomus duomenis ir iš jos banko sąskaitos buvo nuskaičiuota 337,77 eurai, rašoma policijos suvestinėje.
„Į šiuos atvejus atkreipėme dėmesį, nes pastarosiomis dienomis mūsų klientų aptarnavimo centras sulaukia ypač išaugusio skambučių skaičiaus su prašymais užblokuoti klientų mokėjimo korteles.
Gautų skambučių skaičius per dieną skaičiuojamas dešimtimis“, – sako „Luminor“ banko sukčiavimo rizikos valdymo skyriaus vadovas Linas Sadeckas.
Gyventojų, gavusių įtartiną SMS žinutę, prašoma nepateikinėti jokių mokėjimo kortelės duomenų ir neatlikti jokių mokėjimų. Jeigu vis dėlto nuorodą paspaudėte ir suvedėte mokėjimo kortelės duomenis, būtina nedelsiant susisiekti su savo banku, o nukentėjus – kreiptis į policiją.
Keletas dalykų, kuriuos būtina prisiminti, norint apsisaugoti nuo šiuo metu siautėjančių sukčių:
- neužkibkite ant sukčių kabliuko dėl žinomos įmonės vardo naudojimo – norėdami įgyti jūsų pasitikėjimą, sukčiai juos dažnai naudoja;
- neretai naudojamas bauginimo metodas dėl neva atsirasiančių nuostolių, ar išlaidų padengimo, todėl neskubėkite spausti nuorodų, nepasitikrinę oficialiais įmonės kontaktais;
- nepamirškite, kad tikruose Lietuvos pašto siunčiamuose SMS pranešimuose niekada nėra prašoma suvesti mokėjimo kortelių ar asmens duomenų, nebūna nuorodų į tiesioginius mokėjimus.