„Pienas LT“: auganti pieno kaina susijusi su eksportu ir pieno žaliavos trūkumu

Dabartinė pieno kaina ir jos augimas susijęs su situacija eksporto rinkose bei pieno žaliavos trūkumu, teigia žemės ūkio kooperatyvas „Pienas LT“.
Pienas
Pienas / 123RF.com nuotr.

Pasak „Pienas LT“ valdybos pirmininko Tomo Raudoniaus, karas Ukrainoje ir dėl to kelis kartus padidėjusios trąšų bei energetikos kainos žaliavinį pieną Lietuvoje per metus pabrangino 78 proc. ir tai jau atsiliepia galutinėms produktų kainoms.

„Pieno žaliavos kainos pokytis Lietuvoje yra 78 proc. per metus – iš paskutiniųjų vietų pagal pieno supirkimo kainą Europoje pakilome į viršutines, o vertinant stambesnių ūkių kainas turbūt būtume lyderiais (išskyrus Maltą, Graikiją ir Kiprą, kuriose dėl klimato subtilybių, nėra racionalu auginti karves). Visa tai atsispindi pieno produktų kainose lentynose, kurios per metus, priklausomai nuo produktų, kilo 33-45 proc.“, – pranešime teigė T.Raudonius.

Anot jo, šiemet apie 15 proc. kilo ir pieno perdirbimo įmonių vidutinis darbo užmokestis, be to, tikėtina augo apyvarta ir pelnas, tačiau žmonių perkamoji galia sumenko.

„Kaip vertinti tokius pokyčius? Akivaizdu, kad visi rinkos dalyviai yra visiškai susiję tarpusavyje. Vieno sektoriaus kainų pasikeitimas tiesiogiai daro įtaką kitiems sektoriams. Šiandieninė Lietuvos pieno kaina ir jos augimas yra tiesiogiai susijusi su pieno ingredientų eksportu ir žaliavos trūkumu Europos sąjungos lygiu“, – sakė T.Raudonius.

Skelbta, kad vidutinė natūralaus pieno supirkimo kaina liepą mažėjo antrą mėnesį iš eilės – ji siekė 512 eurų už toną ir buvo 1,3 proc. mažesnė nei birželį, bet buvo 75,8 proc. didesnė nei prieš metus.

Liepą supirkta 129,3 tūkst. tonų pieno – 2,9 proc. daugiau nei pernai liepą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis