Kalėdiniai dirbiniai ir daugelis populiariausių dovanų – negrąžinamos
Įvairūs mieli kalėdiniai niekučiai – Kalėdų seneliai, kalėdiniai angelai, prakartėlės, kalėdinės eglutės ir jų papuošalai, kalėdiniai vainikai bei kiti Kalėdų šventėms skirti dirbiniai – vilioja savo spalvingumu ir įvairove, tačiau derėtų nepamiršti, kad šios prekės yra nekeičiamos ir negrąžinamos, primenama pranešime žiniasklaidai. Lygiai taip pat nekeičiamos ir negrąžinamos elektrinės girliandos, todėl jei nutarėte įnešti kalėdinės dvasios į savo namų interjerą, gerai įvertinkite, ar aukščiau minėtos prekės Jums iš tiesų tinka ir yra reikalingos. Visas negrąžinamų ir nekeičiamų prekių sąrašas numatytas Mažmeninės prekybos taisyklėse.
Nederėtų pamiršti ir to, kad tokios dažnai dovanojamos prekės, kaip knygos, kosmetika, elektrotechnika, mobilieji telefonai, kompiuteriai, žaislai, dirbiniai iš tauriųjų metalų, apatinis trikotažas, meno dirbiniai ar pagal specialų užsakymą pagaminti dirbiniai taip pat yra negrąžinami ir nekeičiami, todėl gerai įvertinkite savo ir artimųjų poreikius, o jei abejojate dėl savo pasirinkimo – neskubėkite arba rinkitės pirkimą internetu. Daugelį internetu įsigytų prekių galėsite grąžinti per 14 dienų nuo prekės gavimo (žinoma, jei šių prekių nenaudojote). Internetu įsigytų prekių grąžinimo išimtys numatytos Civilinio kodekso 6.22810 straipsnyje.
Drabužius, avalynę ir fejerverkus grąžinti galite
Neįprastas derinys, tačiau minėtas prekes iš tiesų galite pakeisti arba grąžinti. Tad jei nutarėte, kad fejerverkams išleidote kiek daugiau, nei planavote – turite laiko persigalvoti. Gera žinia laukia ir švenčių išvakarėse nutarusių atsinaujinti arba pamaloninti artimąjį dailiu drabužiu ar batų pora – minėtos prekės, taip pat ir rankinės, kuprinės bei diržai yra grąžinami ir keičiami, todėl neverta per daug sukti galvos, ar spalva ir dydis tikrai bus tinkami.
Nepamirškite, kad jūsų reikalavimas pakeisti ar grąžinti kokybišką prekę tenkinamas ne vėliau kaip per 14 dienų nuo prekės įsigijimo, jeigu prekė nebuvo naudota bei nepraradusi prekinės išvaizdos, ir išsaugojote prekės įsigijimo dokumentą.
Nepamirškite, kad jūsų reikalavimas pakeisti ar grąžinti kokybišką prekę tenkinamas ne vėliau kaip per 14 dienų nuo prekės įsigijimo, jeigu prekė nebuvo naudota bei nepraradusi prekinės išvaizdos, ir išsaugojote prekės įsigijimo dokumentą.
Saugokite pirkimo dokumentą!
Prekės kvitas reikalingas ne tik norint pakeisti ar grąžinti kokybišką prekę, bet ir siekiant užtikrinti savo teises išaiškėjus prekės trūkumams. Atminkite, kad visi teisėti vartotojo reikalavimai (pakeisti nekokybišką prekę, ją pataisyti, sumažinti kainą ar grąžinti sumokėtus pinigus) yra tenkinami tik pateikus prekės įsigijimo dokumentą. Todėl patariame saugoti dovanų (ypač brangesnių) pirkimo čekius, kad išaiškėjus trūkumams, asmuo per garantinį laikotarpį galėtų drąsiai kreiptis ir kelti savo teisėtus reikalavimus.
Kur kreiptis pagalbos?
Jeigu visgi kilo ginčas ir problemų su Lietuvoje registruotu pardavėju nepavyko išspręsti taikiai, turite teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Daugiau informacijos rasite čia.
Tuo atveju, jeigu problemų kilo su kitoje Europos Sąjungos valstybėje, Islandijoje bei Norvegijoje registruotu pardavėju ir ginčo taikiai išspręsti nepavyko – nemokamos pagalbos ir patarimų galite kreiptis į Europos vartotojų centrą Lietuvoje. Centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m. ir yra Europos vartotojų centrų bendradarbiavimo tinklo (ECC-Net) dalis. Daugiau informacijos rasite čia.