„Internetinė parduotuve „Airstrike.lt“ mielai priima pirkėjų pinigus, bet prekių jie taip ir nesulaukia. Aš prekių laukiu jau beveik mėnesį. Bandom susisiekti ir telefonu, ir elektroniniu paštu, bet pardavėjas neatsako. Parašiau ir skundą į vartotojų teises“, – 15min teigia skaitytojas Gintaras.
Jis tikina, kad prieš pirkdamas prekes nebuvo girdėjęs ar radęs jokių atsiliepimų apie šią parduotuvę, tačiau nuo tada praėjo jau mėnuo ir viešuose forumuose bei šaltiniuose skundų iš apgautų klientų vis daugėja.
„Parduotuvėje pirkau šratasvydžio (angl. airsoft) ginklą su priedais savo sūnui, kuris susitaupęs pinigus gautus gimtadienio proga paprašė manęs nupirkti. Tai likom kol kas, kaip sako, ant ledo. Pinigų iki šiol nepavyko atgauti“, – teigia skaitytojas, įsitikinęs, kad tai piktybinis vengimas sumokėti.
Pardavėjas turi net 30 dienų terminą prekėms pristatyti, jeigu su pirkėju iš anksto nebuvo sutarta kitaip.
UAB „Airstrike“, kuri valdo elektroninę parduotuvę, veikia nuo 2010 m. ir šiuo metu teturi vieną darbuotoją. Bendrovės įsiskolinimas „Sodrai“ siekia 607 eurų. Tiesa, ši skola 2016 m. gruodžio 16 d. buvo pasiekusi ir 2500 eurų, rodo rekvizitai.lt duomenys.
Su „Airstrike“ vadovu Gediminu Vaištaru 15min susisiekti nepavyko.
Dar gruodį bendrovė socialiniame tinkle „Facebook“ viliojo išpardavimais.
Per mėnesį gavo 4 skundus
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba 15min informavo, kad nuo vasario gavo 4 vartotojų skundus dėl užsakytų bet nepristatytų prekių. Vienas vartotojo prašymas išspręstas taikiai, pardavėjui pristačius prekę, o kiti trys prašymai šiuo metu nagrinėjami. Tarnyba kreipėsi į pardavėją siūlydama kilusius ginčus spręsti taikiai.
Dėl vengimo pristatyti nupirktas prekes Tarnyba planuoja atlikti ir interneto prekybininkės „Airstrike.lt“ patikrinimą.
„Tuo atveju, jei tyrimo metu nustatoma, kad pardavėjo veikla turi nesąžiningos komercinės veiklos požymių, tarnyba turi teisę taikyti atitinkamas sankcijas.
Už nesąžiningą komercinę veiklą tarnyba pagal savo kompetenciją gali skirti nuo 289 iki 8688 EUR, o esant atsakomybę sunkinančioms aplinkybėms – iki 34 754 EUR baudą“, – teigia Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vedėja Giedrė Nenartavičiūtė.
Pagal įstatymus, pardavėjas turi net 30 dienų terminą prekėms pristatyti, jeigu su pirkėju iš anksto nebuvo sutarta kitaip. Pažeidęs sutartį pardavėjas privalo lėšas grąžinti per 14 dienų, įskaitant pristatymo išlaidas, kurias apmokėjo pirkėjas. Jei per 14 dienų pardavėjas nieko tinkamo nepasiūlo, galima kreiptis į VVTAT.
Kaip apsisaugoti
Siekiant apsisaugoti nuo galimai nesąžiningų pardavėjų internete, VVTAT siūlo vadovautis šiais patarimais.
- Patikrinkite, kokia informacija apie pardavėją yra nurodoma internetinės parduotuvės tinklalapyje. Pardavėjas privalo nurodyti buveinės adresą, telefono, fakso numerius, el. pašto adresą, kuriais vartotojas gali susisiekti su pardavėju.
- Nerizikuokite pirkti internetinėse parduotuvėse, kurios susisiekimui pateikia tik el. pašto adresą ar kreipimosi formą tiesiogiai internete.
- Jeigu prekės/paslaugos kaina gerokai mažesnė, nei įprasta rinkos kaina, būkite budrūs – tikėtina, kad tai sukčiai.
- Būkite atidūs pirkdami internetinėse parduotuvėse, kurios įkurtos neseniai. Apgaulingos interneto parduotuvės įsikuria ir dingsta labai greitai.
- Patikrinkite kitų vartotojų atsiliepimus apie internetinę parduotuvę, iš kurios ketinate pirkti.
- Jei abejojate dėl internetinės parduotuvės patikimumo, patikrinkite informaciją apie pardavėjo veiklą Registrų centro ir Valstybinės mokesčių inspekcijos interneto svetainėse.
- Prieš suvesdami kreditinės kortelės informaciją, įsitikinkite, kad interneto parduotuvė yra saugi (pavyzdžiui, ieškokite spynos simbolio internetinės parduotuvės tinklalapio adreso pradžioje).