Platesnių eksporto žingsnių galimybė – Dubajuje apdovanota programa „Sparnai“

2013-ųjų liepą startavusi VŠĮ „Verslios Lietuvos“ organizuojama jaunųjų eksporto lyderių programa „Sparnai“ 2014-ųjų lapkritį jau buvo itin gerai įvertinta tarptautiniu mastu. Kas dvejus metus Tarptautinio prekybos centro (International Trade Centre) rengiamoje Pasaulinėje prekybą skatinančių organizacijų tinklo (Trade Promotion Organization Network) konferencijoje, skirtoje aptarti ir apdovanoti geriausias eksporto iniciatyvas, programa „Sparnai“ pelnė pirmą vietą išsivysčiusių šalių kategorijoje. Jaunųjų eksporto lyderių programa teigiamai buvo įvertinta ne tik rengėjų, užsienio specialistų, bet ir joje dalyvavusių įmonių. UAB „Laurema“ vykdomoji direktorė Jūratė Kasperavičienė ir UAB „Ruvera“ Gamybos ir plėtros skyriaus vadovas Mantas Stasiūnas teigė, kad dalyvavimas „Sparnuose“ leido įmonėms žengti didesnių ir platesnių žingsnių eksporto srityje.
„Sparnų“ dalyviai
„Sparnų“ dalyviai / „Verslios Lietuvos“ nuotr.

Tikslas – paruošti profesionalus

Jaunųjų eksporto lyderių programa pradėta įgyvendinti 2013 m. liepos 1 d. ir tęsis 2 metus – iki 2015 m. birželio 30 d. Tai, kad šį projektą buvo verta vykdyti, kad jis buvo reikalingas, įrodo „Sparnuose“ dalyvavusių įmonių atsiliepimai ir pelnytas Pasaulinio prekybą skatinančių organizacijų tinklo įvertinimas – pirma vieta išsivysčiusių šalių kategorijoje. „Sparnų“ naudą įrodo ir tai, kad I-osios rotacijos įmonių vadovų įvertinimu, dalyviai jau dabar sukūrė įmonėms pridėtinės vertės už beveik pusę milijono eurų. Įmonių dalyvavimo parodose efektyvumas irgi žymiai išaugo: atsakymų į laiškus skaičius išaugo nuo 10 proc. iki 30 proc., pasiūlymų susitikti parodoje priėmimas išaugo nuo 40 proc. iki 70 proc., internetinio puslapio optimizavimas padidino vartotojų srautą 20 proc.

Projekto „Sparnai“ ir VšĮ „Versli Lietuva“ personalo vadovė Simona Gailiūnaitė pasakojo, kad mintis rengti tokią programą kilo dirbant su verslo įmonėmis visoje Lietuvoje ir matant, kokiomis nuotaikomis gyvena verslas bei kas jam yra aktualiausia. „Šalyje nuolat auga kompetentingų eksporto plėtros specialistų poreikis ir jaučiamas pajėgių imtis verslo žmonių trūkumas. Ateityje šis poreikis gali tik didėti. Be to, mūsų šalies verslo atstovai pastebi, kad Lietuvos universitetai suteikia nepakankamai praktinės patirties, kuri būtina verslui kurti ir vystyti eksportą“, – priežastis, paskatinusias imtis „Sparnų“ projekto, vardino jo vadovė.

„Sparnų“ nuotr./„Sparnų“ programa
„Sparnų“ nuotr./„Sparnų“ programa

S.Gailiūnaitė teigė, kad ne ką mažesnis veiksnys buvo ir noras gabius, talentingus, studijas užsienyje pabaigusius jaunuolius sugrąžinti atgal į Lietuvą. „Šios priežastys ir nulėmė „Sparnų“ programos kūrimą, siekį paruošti profesionalius eksporto projekto vadovus, juos sėkmingai integruoti į smulkias ir vidutines įmones, taip prisidėti prie jaunimo emigracijos mažinimo bei Lietuvos konkurencingumo didinimo“, – kalbėjo „Verslios Lietuvos“ personalo vadovė.

Vienai įmonei projekto metu vidutiniškai surasti 3 galimi partneriai, su kuriais toliau derinamos sutarties sąlygos“, – projekto privalumus vardijo S.Gailiūnaitė.


Sukurta pridėtinė vertė – 0,5 mln. eurų

Programos „Sparnai“ dalyviai per pirmąsias dvi rotacijas įmonėse atlikinėjo įvairias aktualių rinkų analizes. „Jie išanalizavo konkurencinę aplinką, įvertino įmonės potencialą, parengė rinkodaros ir eksporto strategiją: pateikė siūlymus, kaip patekti į norimą rinką, išgrynino produktų, paslaugų išskirtinumą, surado galimus partnerius“, – apie programos dalyvių veiklą pasakojo S.Gailiūnaitė.

Anot „Sparnų“ programos vadovės, dalyvių indėlį galima įvertinti ir apčiuopiamesniais rodikliais – I rotacijos įmonių vadovų įvertinimu, dalyviai jau dabar įmonėms sukūrė pridėtinės vertės beveik už pusę milijono eurų. „Vienai įmonei projekto metu vidutiniškai surasti 3 galimi partneriai, su kuriais toliau derinamos sutarties sąlygos“, – projekto privalumus vardijo „Verslios Lietuvos“ personalo vadovė.

Atsakydama į klausimą, koks yra būtent „Verslios Lietuvos“ tikslas organizuojant šią programą, S. Gailiūnaitė įvardijo šalies konkurencingumo didinimą: „Siekiame ugdyti aukšto lygio eksporto specialistus per praktinę patirtį, atitinkančią šių dienų rinkos poreikius. Mes tikimės per šią programą suteikti jauniems ir talentingiems Lietuvos bei užsienio aukštųjų mokyklų absolventams reikiamų žinių ir patirties. Projekto dalyviams įgyjant patirties verslo įmonėse, dalyvaujant verslo ir eksporto skatinimo programose ir projektuose, yra siekiama užtikrinti sėkmingą šių specialistų karjeros pradžią Lietuvos versle.“

Svarbu ir tai, kad padedant „sparniukui“, mūsų įmonė turėjo galimybę išanalizuoti rinką, įvesti į ją naują produktą greičiau, nei planavome, – teigė Jūratė Kasperavičienė.

Nauda – didžiulė

„Sparnuose“ dalyvavusių įmonių atstovai teigė, kad programa neabejotinai atnešė tiek teorinės, tiek praktinės naudos. „Sparnų“ projektas padėjo mūsų įmonei žengti žingsnį didesnių eksporto apimčių link, užmegzti naujų verslo kontaktų. Gavome didelę pagalbą ruošiantis parodai: susitikimų organizavimas, bendravimas parodos metu ir po jos. Įgijome pasiruošimų parodoms ir bendravimo jose bei susitikimų organizavimo patirties. Svarbu ir tai, kad padedant „sparniukui“, mūsų įmonė turėjo galimybę išanalizuoti rinką, įvesti į ją naują produktą greičiau, nei planavome“, – „Sparnų“ suteiktą naudą įmonei vertino „Lauremos“ vykdomoji direktorė Jūratė Kasperavičienė.

Prie teigiamų atsiliepimų prisidėjo ir įmonės „Ruvera“ Gamybos ir plėtros skyriaus vadovas Mantas Stasiūnas: „Visų pirma, „Sparnai“ mums suteikė galimybę paeksperimentuoti eksporto klausimu. Seniai norėjome tai padaryti, tačiau su savais darbuotojais to padaryti negalėjome, nes tam neturėdavome laiko. O mums paskirtas profesionalus žmogus išanalizavimo rinką, pasiūlė kitokius priėjimo prie kliento būdus ir galiu pasakyti, kad tai pasiteisino.“

Dirbdama su „Sparnų“ dalyviu, anot M.Stasiūno, įmonė suprato, kad jai apskritai reikia keisti eksporto valdymo struktūrą, įgijo reikiamos trūkstamos patirties. „Taip pat galima pridurti, kad dirbdami su profesionalu kur kas geriau pasiruošėme parodai, jis mums padėjo susitvarkyti rinkodaros medžiagą, pats dalyvavo parodoje ir padėjo bendrauti su klientais“, – pasakojo Gamybos ir plėtros skyriaus vadovas, pabrėždamas, kad dalyvavimas programoje iš tiesų atnešė visapusiškos naudos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų