Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Populiariausios savaitgalio kelionių kryptys – Londonas, Roma, Paryžius, Viena ir Praha

Kelionių agentūros „Baltic Clipper“ duomenimis, šį sezoną pietines savaitgalinių kelionių kryptis – Nicą, Bordo, Stambulą, Madridą keičia klasikinės – Londonas, Roma, Paryžius, Viena ir Praha.
Londonas
Londonas / „Scanpix“ nuotr.

Pusė keliaujančiųjų trumpoms kelionėms dažniausiai renkasi medicininių išlaidų draudimą, taip pat sparčiai populiarėja ir bagažo vėlavimo bei neįvykusios kelionės draudimo rūšys. Draudimo bendrovės „PZU Lietuva“ duomenimis, bagažo vėlavimo draudimo sutarčių skaičius šį pavasarį išaugo 65 proc., o neįvykusios kelionės draudimo – 9 kartus palyginus su tuo pačiu laikotarpiu pernai, teigiama išplatintame pranešime.

Draudžia bagažo vėlavimą

Pasak „PZU Lietuva“ Produktų ir rizikos valdymo departamento ekspertės Gitanos Beinorienės, keliaujantiems savaitgalinėms kelionėms ar trumpoms 5-7 dienų atostogoms į užsienį aktualu apsidrausti nuo bagažo vėlavimo rizikos, taip pat ir nuo jo praradimo. „Mūsų patirtis rodo, kad keliautojai 3 kartus dažniau patiria žalas dėl vėluojančio bagažo negu dėl jo praradimo. Bagažui vėluojant 12 val., keliautojams yra kompensuojamos išlaidos už reikalingiausių daiktų (higienos ir kitų priemonių) įsigijimą. Šio draudimo apimtys pavasarį, palyginus su tuo pačiu laikotarpiu pernai, išaugo 65 procentais“, – sako G.Beinorienė.

G. Beinorienės teigimu, prasidėjus šiltajam sezonui net 9 kartus išaugo neįvykusios kelionės draudimo apimtys. „Iš anksto įsigydami lėktuvo bilietus savaitgalio išvykai ar pirkdami poilsinę kelionę negalime būti tikri dėl gyvenimo aplinkybių, kurios gali pakeisti planus ir sutrukdyti išvykti. Neįvykus kelionei, apsidraudęs poilsiautojas atgauna 90 proc. kelionės kainos“, – sako G. Beinorienė.

Populiariausios 7–9 dienų poilsinės kelionės

Pasak kelionių agentūros Rinkodaros vadybininkės Danos Miškinytės, poilsinių kelionių segmente populiariausios 7-9 dienų kelionės. Priešingai nei ankstesniais metais, keliautojai siekia sutaupyti rinkdamiesi trumpesnes keliones – 10 ir 14 dienų išvykas keičia 7-9 dienų poilsis. Turistai žymiai atidžiau renkasi viešbučius, kruopščiai vertina jų kainą, tačiau būna atlaidesni viešbučio lokacijai. Nepaisant sutrumpėjusios kelionės trukmės ir pasikeitusių viešbučių prioritetų, keliautojai ir toliau išlieka lojalūs „viskas įskaičiuota“ maitinimo tipui.

„Ankstesniais metais keliautojai stengdavosi per metus atostogauti keliose skirtingose šalyse, kurių viena būtų lankoma pirmą kartą. Šiais metais turistai vis dažniau renkasi klasikines kelionių kryptis: poilsio kelionėse dominuoja Turkija, Kreta, Egiptas, o trumpoms išvykoms - Londoną, Romą, Paryžių, Vieną ir Prahą. Populiarumo nepraranda ir pažintinės kelionės į Portugaliją, Siciliją, Sardiniją ir Pietų Prancūziją. Taip pat stabilus yra ir egzotiškų kraštų kelionių rinkos segmentas – keliautojai, bent kartą pabuvoję tolimesniuose kraštuose, nepraranda susidomėjimo renkantis naujas kelionių kryptis“, – sakė D.Miškinytė.

Nardymui ir alpinizmui – papildoma apsauga

G.Beinorienės teigimu, kelionių draudimas ypač aktualus pasirinkusiems aktyvų poilsį – nardymą ar alpinizmą. Jiems patariama į draudimo paketą papildomai įtraukti nelaimingų atsitikimų riziką. Šis draudimas aktualus ir tokias trumpalaikes pramogas numačiusiems savo programoje keliautojams. „PZU duomenimis“, nardymo metu traumas dažniausia patiria į Egiptą, Turkiją ir Ispaniją vykstantys keliautojai. Alpinizmo traumos dažniausiai paplitę keliaujant į Alpes, Kaukazą ir Kiniją.

Draudimo bendrovė „PZU Lietuva“ 2009 metais išmokėjo 93,9 mln. Lt draudimo išmokų. Per pirmąjį šių metų ketvirtį buvo išmokėta 25,1 mln. Lt draudimo išmokų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?