Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

PPO: karas Ukrainoje gali perpus sulėtinti pasaulinės prekybos augimą šiais metais

Rusijos karas Ukrainoje gali beveik perpus sulėtinti pasaulio prekybos augimą, taip pat ir pasaulio bendrojo vidaus produkto (BVP) didėjimą šiais metais, prognozuoja Pasaulio prekybos organizacija (PPO).
Elektroninė parduotuvė
Elektroninė parduotuvė / 123RF.com nuotr.

Pirmadienį vakare PPO išplatintame pranešime teigiama, kad Rusijos invazija ne tik sukėlė „milžiniško masto“ humanitarinę krizę, bet ir sudavė „stiprų smūgį“ pasaulio ekonomikai.

PPO sumažino tarptautinės prekybos augimo 2022-aisiais prognozę iki 2,4-3 proc. nuo pernai spalį skelbtos 4,7 proc., o pasaulio BVP augimo prognozę apkarpė 0,7-1,3 procentinio punkto iki 3,1-3,7 procento.

Pranešime pažymima, kad nors Rusijos ir Ukrainos bendra dalis visoje tarptautinėje prekyboje bei gamyboje yra palyginti nedidelė, jos yra svarbios pagrindinės produkcijos, ypač maisto produktų ir energijos išteklių, tiekėjos. Labiausiai dėl šio konflikto pažeidžiami tapo Afrikos ir Artimųjų Rytų regionai, kurie daugiau kaip pusę jiems reikalingų grūdų importuoja iš Ukrainos ir (arba) iš Rusijos.

Ženevoje įsikūrusios organizacijos ekspertai taip pat pranašauja, kad ilgainiui konfliktas gali net paskatinti pasaulio ekonomikos skilimą į atskirus blokus – didžiosios ekonomikos gali pasirinkti geopolitiniais sumetimais pagrįstą „atsiskyrimą“, siekdamos didesnio gamybos ir prekybos savarankiškumo, o tai sumažintų įplaukas į besiformuojančias ir besivystančias ekonomikas.

„Ilgainiui pasaulio BVP gali sunykti maždaug 5 proc., visų pirma dėl konkurencijos ribojimo ir inovacijų slopinimo“, – skelbia PPO, įspėdama, kad nuosmukis gali būti dar didesnis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?