Dar gruodį įmonė prognozavo, kad šių prekių pardavimai 2017 metais paūgės 1–2 procentais. Pardavimų pokyčius įmonė apskaičiuoja, pašalindama valiutos kursų svyravimų poveikį.
Tarp pagrindinių prabangos prekių paklausos atsigavimo veiksnių „Bain“ atlikto tyrimo ataskaitoje nurodomas vidaus vartojimas Kinijoje ir turizmo šuolis Ispanijoje ir Didžiojoje Britanijoje.
Apskritai Europoje prabangos prekių pardavimai šiemet padidės 7–9 proc., o žemyninėje Kinijos dalyje – 6–8 proc., rašoma tyrimo ataskaitoje. Tuo tarpu Šiaurės ir Lotynų Amerikoje pardavimai turėtų smukti 2 proc. ir tai, be kita ko, lems stambių JAV universalinių parduotuvių patiriamos problemos ir turistų aktyvumo sumažėjimas.
Nors 2017 metais prabangos prekių pardavimų augimas apskritai pranoks lūkesčius, vis labiau ryškės skirtumai tarp atskirų prekių ženklų, agentūrai „Bloomberg“ pareiškė tyrimo vadovė Claudia D‘Arpizio.
„Vartotojai reikalauja daugiau inovacijų ir kūrybingo požiūrio. Matome vis didėjantį atotrūkį tarp nugalėtojų ir pralaimėjusiųjų – viskas priklauso nuo įmonių gebėjimo suprasti, kaip konkrečiai keičiasi vartotojai“, – mano ji.
Per pastaruosius metus savo kūrybos vadovus ir generalinius direktorius pakeitė iš karto keli mados namai, įskaitant „Christian Dior“, „Salvatore Ferragamo“ ir „Brioni“, nes pardavimų augimo lėtėjimas prabangos prekių rinkos dalyvius verčia iš naujo svarstyti plėtros strategiją.
„Bain“ vertinimais, iki 2020 metų pabaigos šios kategorijos prekių paklausa augs po vidutiniškai 3–4 proc. per metus.
2016 metais prabangios aprangos, aksesuarų, juvelyrinių dirbinių ir kosmetikos pardavimai nuo 251 mlrd. eurų 2015 metais smuko iki 249 mlrd. eurų, pažymi „Bain“.
Kaip mados išrinktiesiems pavyzdį agentūra AP mini ryškiaspalvį „Dolce & Gabbana“ švarkelį, kurį JAV pirmoji ponia Melania Trump vilkėjo per Sicilijoje įvykusį Didžiojo septyneto (G7) aukščiausiojo lygio susitikimą. Jo kaina siekia 51 tūkst. JAV dolerių ir nemažai JAV leidinių tuoj pat pareiškė, kad ši suma yra lygi vidutinėms metinėms JAV šeimos pajamoms, tačiau tai nėra visiškai tikslu: Gyventojų surašymo biuro duomenimis, namų ūkio pajamos JAV vidutiniškai sudaro daugiau kaip 73 tūkst. JAV dolerių.
Tuo tarpu C. D‘Arpizio pažymi, kad stulbinamai brangi M. Trump apranga neatspindi bendrų prabangos pasaulio tendencijų. Jos teigimu, dabar netgi turtingiausi ir reikliausi klientai atsižvelgia į kainas ir atsisako mokėti daugiau, jeigu produkcija metams bėgant nesikeičia.
„Jie noriai mokės už naujumą, inovacijas ar išskirtinę kokybę, užtikrinančią ilgaamžiškumą, bet nėra pasirengę mokėti už tokią pat prekę, kurios kaina kiekvieną sezoną keliama po 6 proc.“, – pareiškė ji.